Exit van XS4ALL is bepaald niet "er veranderd niets voor bestaande klanten"

Mogelijk is het archive.org nog te raadplegen…
Even gezocht maar het komt niet direct op kop… en 913 hits is niet echt gerust stellend.
Archive.org heeft wel het Hacktic archief.

1 like

Ja dit was voor mij de druppel. Dan maar een extra streaming optie voor Discovery (Animal planet), wat google chromecasts en een los spotify abonnement.

Dus nu als founding member volledige overstap naar Freedom aangevraagd.

1 like

Webarchive vanaf 19dec1996
image
Mooie tijden zijn dit, graven in andermans verleden.

2 likes

:sob: :sob: :sob: :sob: :sob: :sob:

2 likes

handige tip-1:
kijk hoe de te-bewaren-URL is,
ga naar de WayBackMachine op Archive.ORG
en vul daar vandaag nog in dat die URL (en site) moet worden bewaard.

Dan kun je hem daar altijd nog terug vinden.

handige-vraag-2:
iemand kopieert de beschrijvende pagina’s en zet die om;
:spraydot: Freedom zet die informatie dan op de Freedom-hulp-site.

Goed idee ? Wie heeft daar al een inlog ?

1 like

XS4ALL sterft uit …

30 maart 2020 : Hosting gaat stoppen, zonder alternatief te bieden

2 juni 2020 : Brein wint rechtzaak tegen XS4ALL en Ziggo; XS4ALL gaat niet in beroep en laat het hierbij

3 mei 2021 : flinke prijsverhoging: betaal méér voor minder ( niet echt XS4ALL, typisch KPN ?!? )

20 mei 2021 : consumenten met IPv4-subnet, met méér dan 4 telefoonnummers, enz. zijn nu ineens (ongevraagd) ‘zakelijke klant’ van KPN

29 juni 2021 : 7 e-mail functies vervallen, waaronder Catch-ALL, e-mail_met_PlusTeken, pop3-server, mail.xs4all.nl als uitgaande server, berichten groter dan 150 Mb

6 juli 2021 : Na 28 jaar eindigt het inbel-nummer (je kon met een modem bellen naar een lokaal telefoonnummer en zó het internet op)
(achterliggende reden: op 1 april 2022 stopt KPN met ISDN, waarvan de inbelmodems nu gebruik maken)

28 juli 2021 : heb je ring-only van XS4ALL ? (bellen zonder internet-abo) Dat vervalt gewoon, en als je niet snel bent, dan vervalt jouw nummer !

28 sept. 2021 : verzamelfacturen over meerdere aansluitingen vervallen

1 okt. 2021 : alle hostingdiensten staan nu echt uit
( een belofte die WEL wordt gehouden )

22 nov. 2021 : mail-headers veranderen er komen KPN-servers te staan i.p.v. XS4ALL

20 dec. 2021 : echt nieuw: XS4ALL accepteert geen nieuwe klanten meer !

13 jan. 2022 : nog-bestaande en meer-betalende XS4ALL-abonnees worden volledig omgezet naar KPN

(waarschijnlijk zijn de gele enveloppen bijna op)

Maar

1 like

hoor ik nou in de wandelgangen ‘Kramer functie elders?’ :wink:

Waarom de boodschap is waargemaakt:
XS4ALL blijft XS4ALL…
De letters staan in dezelfde volgorde, er is er geen een afgevallen, en geen een bij gekomen…
Dat WIJ bij XS4ALL een heel ander beeld hebben dan 6 letters op een rij en de manager alleen maar de 6 tekens op een rij ziet…
tja en dat dienstverlening meer is als een kabeltje van A-> B ach het zij zo, gelukkig is er freedom, laten we vooral dat koesteren en laen bloeien. Een stevig Freedom is het beste bewijs dat KPN management het bij het verkeerde eind zat.

3 likes

Vaak ontstaat uit iets ellendigs iets nieuws.
Bij het samenstellen van Freedom heeft men geleerd van de fouten uit het verleden.

't is nu nog klein,
maar voor ons wel fijn !

Ga zo door luitjes :slight_smile:

5 likes

Parodie van xs4all is al in maak. het staat in allerlaatste homepage…

Toch maar even vastleggen voor het nageslacht :rofl:

3 likes

Precies dit! Fijn om er al vroeg bij te zijn.

een KPN-wolf in schaap van Xs4all… NO way!

En de aankondiging van deze wijziging door xs4all moet blijven die ik 24-12 zag ben ik over. Ik was fouding member, maar toen ik over wilde was 50 mbit nog niet mogelijk (helaas, KPN lijn :pensive: , geen andere optie hier). Het was erg prettig dat m’n account snel even afgestoft kon worden voor 2 dagen zodat ik de lijn kon aanvragen.

De overstap was dood simpel voor internet (dankzij voorbereidingen ifdown xs4all; ifup freedom :wink: ) en m’n ipv6 tunnels (endpoint ip adres aanpassen), TV was uitdagender en is helaas een tegenvaller. (ik weet nog niet of die blijft na het eerste jaar)

2 likes

Het moment dat ik om “moet” naar Freedom komt steeds dichterbij. Ik hoop dat een aantal diensten die Freedom nu nog in de pijplijn heeft zitten op tijd klaar zijn. Ze hebben niets vermeld over IPv6 en over vaste IP-adressen (wel dat mijn IP-adres verandert, en dus waarschijnlijk ook mijn IPv6 prefix).
Met name op security gebied wordt het een stuk riskanter om bij KPN achter te blijven.

Je ontvangt na aanmelding een e-mail van Freedom met je IPv4-adres en IPv6-subnet. Niet ontvangen?

-edit-

Never mind, ik zie het al. Je zit gewoon nog bij KPN.

IPv4 is vast, en voor IPv6 levert freedom een /48 prefix.
Je reverse lookup kan via de Helpdesk ingesteld worden (zoals vroeger bij XS4ALL).

Hier is meer te vinden: FAQ Freedom internetverbindingen | Freedom
Er is veel meer. (ook een niveau hoger).

Ik heb het niet afgewacht. Toen ik via xs4all moet blijven hoorde over de omnummering ben ik vertrokken. ipv4 is vast en kan je een reverse voor aanvragen. Daarnaast is pv6 een prefix delegatie die gewoon vast aan jou is gekoppeld. Ik heb die prefix nog niet werkend, maar dat is meer omdat ik mijn tunnels (tunnelbroker.net voor US ip space en tunnelbroker.ch voor NL ip space) al een tijdje werkend heb en wil behouden. (ik heb reverse DNS delegatie naar eigen servers en een eigen ripe entry voor m’n NL /48 ipv6)

Wil je zeker weten dat ipv6 blijft werken, dan raad ik je een tunnel aan om zo je ip space te behouden, ongeacht de provider. Na overstap is het dan niet meer dan je tunnel endpoint aanpassen en alles werkt weer als vanouds. (ik gebruik ipv4 niet voor inkomend verkeer, dat scheelt)

Je kan voor binnenshuis een private space range gebruiken en een Prefix translation voor de resp. buiten kanten indien gewenst.
Prefix translation != IPv4 NAT omdat poorten en het achterste deel van het IPv6 adres niet veranderen.
Dan wel een intern systeem van meerdere adressen voorzien en alleen de juiste exit kiezen.

afbeelding

4 likes