What's cooking? #2

What’s cooking #2

Een paar dagen geleden hadden we een gesprek met de moderators. De vorige What’s cooking was goed ontvangen en de wens is er om er nog 1tje te doen. Lijkt mij een goed idee dus ben ik maar weer aan het typen geslagen. Waar Freedom nu mee bezig is, is weer veranderd. Laat ik als eerst een recap geven van de vorige.

Freedom Mail

Mocht je hier interesse in hebben. De product pagina is nu up-to-date. Freedom Mail | Freedom

Het verhuizen proces

heeft meer voeten in de aarde. Omdat het toch langer duurt dan we hadden verwacht is er een tijdelijke functie klaar gezet. Hiervoor worden ook de puntjes op de ‘i’ gezet. Dan zullen verhuizingen binnenkort door iedereen zelf geregeld kunnen worden via mijn.freedom.nl. Het is nu in werking al moeten we het nog wel afwerken. Deze week begin ik met het behandelen van de verhuizingen op deze wijze.

Nieuwe medewerkers!

Sommige zullen het wel gemerkt hebben. Maar nieuwe medewerkers zijn al hard aan de slag om achterstallige werkzaamheden op te pakken. We zijn nog niet helemaal bij dus wees gerust als nog op een antwoord wacht. Binnenkort mag je een antwoord verwachten. Lees vooral de leuke verhaaltjes op: Dit is Team Freedom Internet | Freedom. Foto’s volgen binnenkort.

Toch zijn we nogsteeds opzoek naar nog meer knappe koppen! Wil je bij ons werken of ken je iemand, ga dan vooral naar deze pagina en/of stuur het door! Vacatures | Freedom

En meer

Lees vooral ook onze nieuwsbrieven voor nog meer updates. Sinds de laatste What’s cooking is nieuwsbrief 33 tot 36 uitgekomen.

Verbeteringen Canal Digitaal

Update geven over Canal digitaal: aanpassingen in het netwerk zijn geweest, start- en stoptijden van opnames en begin gemist – wordt handmatig door CD aangepast. Er wordt iets gebouwd zodat dat geautomatiseerd wordt. Er worden nog steeds allerlei inspecties gedaan daar waar we issues zien.

Canal Digitaal is hard aan het werk. Freedom werkt samen om alle problemen in het netwerk te verhelpen maar ook vooral de dienst te kunnen verbeteren. Zo zijn al veel problemen opgelost zoals slechte beeld kwaliteit, haperen van beeld en geluid. Begin- en eindtijden kloppen nog niet helemaal. Dit merk je vooral met TV gemist of begin gemist. Voor veel kanalen wordt dit nu handmatig goed gezet door Canal Digitaal. Wel zijn ze nog bezig om dit uit te breiden en te automatiseren.

Nextcloud

We hebben al veel verzoeken erover gehad en Freedom wil ook graag online opslag leveren. Zo zijn we in gesprek met een bedrijf die ons hierbij gaat helpen. Het is ons idee om iedere klant, die internet afneemt, opslag krijgt. Dit is dan een mooie start hoeveelheid die je bij jouw huidige abonnement krijgt. Meer opslag is dan ook te bestellen via mijn.freedom.nl. Dit zit nog in de begin fase maar we zijn ermee aan de slag.

Vernieuwingen Community

In nieuwsbrief 33 hebben we de Community vernoemd. De moderators zagen direct een enorme stijging van nieuwe gebruikes en activiteit. Toch zwakte dit al snel af. We zijn met de moderator in gesprek geweest. We willen de Community makkelijker en overzichtelijker maken. Daarbij zijn er al veel ideeën op tafel gegooid en gaan we daar hard mee aan de slag samen met de moderators. Een shout-out voor onze geweldige moderators! Dank jullie wel voor de harde inzet!

Onderwijs en privacy

Op het moment worden er een aantal concept scholen nu voorbereid die op de andere wijze te werk zullen gaan. Het idee is dat dit een voorbeeld voor andere scholen. Er zijn verschillende partijen bij betrokken en daarover heb ik Anco gevraagd hoe het ervoor staat.

Hieronder een stukje van Anco:

“Inmiddels begint de onderwijs coalitie vorm te krijgen. De coalitie bestaat uit een mix van bedrijven, betrokken ouders en organisaties om te kijken of er alternatieve mogelijkheden zijn voor het gebruik van big-tech in het onderwijs. Hierbij wordt in eerste instantie gefocused op het primair onderwijs. In kaart wordt gebracht waar softwareplatformen aan zouden moeten voldoen binnen het onderwijs en dit wordt verwoord in een manifest wat momenteel wordt opgesteld en later zal worden gepubliceerd.”

Conferentie Digital Future Summit

We hebben de conferentie online bijgewoond. Daar is een verslag van geschreven. Zo willen we meer betrokken raken met de actualiteit en wat er in de maatschappij gebeurt. Lees het verslag terug op: Digital Future Summit - 30 september 2021 | Freedom

Nationaal Game Cultuurdagen 2021

Wij zullen op 12 en 13 november aanwezig zijn! Daarbij zal ik een kleine presentatie geven over wat online privacy betekend in games. Alle wat erbij komt kijken en waar we bewust van moeten worden. Kijk hier voor meer informatie over NGC2021 https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/nationale-game-cultuurdagen

Openingstijden

Op 6 oktober hebben we onze openingstijden verruimd. Je kan nu Freedom telefonisch bereiken van 09:00 tot 17:00! Contact | Freedom

11 likes

Weet niet precies wat de nextcoud ideeën zijn.
Veel implementaties elders beperken zich tot webdav toegang.
Dat zou veel te beperkt zijn als freedom dat zo zou gaan aanbieden.
Naast webdav heb ik zelf ook de volgende protocollen nodig voor cloud opslag: SFTP en ‘Rsync over Remote SSH’.
Is het de bedoeling om bij de freedom nextcloud aan te bieden?