2FA code voor Freedom webmail niet meer beschikbaar (TOTP)

Wegens de installatie van een nieuwe besturingssysteem op mijn telefoon heb ik geen tokens in de authenticatie app Aegis meer (ik ben kennelijk vergeten om een backup van tokens te maken in de app op het oude besturingssysteem…). Daarmee heb ik geen toegang meer tot mijn webmail-omgeving waarvoor 2FA ingesteld is. Hoe kan ik het nu oplossen?

Bij activeren heb je herstelcodes gehad.
HER

Het is heel prettig dat er veiligheidsmaatregelen zijn zolang jezelf er niet per ongeluk in verstrikt raakt. Balen!

Als je de oorspronkelijke herstelcodes niet meer hebt of back-up niet hebt gemaakt dan vrees ik dat je even contact op zal moeten nemen met de helpdesk op de gemelde openingstijden

In 2-staps verificatie (webmail) zijn de herstelcodes die ik gekregen heb voor het inschakelen van 2FA niet meer beschikbaar. Het uitzetten en weer aanzetten van 2FA werkt niet.

Het enige dat ik kan terughalen is de supercode en QR-code.

Iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen?

Mijn volgende poging zou zijn.
In ‘mijn freedom’ het wachtwoord voor de webmail wijzigen.
Ik verwacht dan ook een 2FA reset.

Ik had daar nog niet over nagedacht. Gelijk het wachtwoord veranderd maar de 2FA blijft aan staan.
Het is bij Freedom dus praktisch onmogelijk om 2FA te resetten.

Gelukkig is het nu geen weekend meer en kun je de helpdesk vragen hoe het zit.

Het is mij verteld dat de supercode is vervallen.
Dat was iets uit de begintijd.