Ik heb een twee weken geleden een abonnement besteld bij Freedom. Expliciet zónder overstapservice, zodat ik ik mijn oude verbinding zelf op kon zeggen en ik niet zonder internet zou komen te zitten mocht er onverhoopts iets mis gaan.
Gister heb ik een mail ontvangen van Freedom dat de ingangsdatum is vastgesteld op 21-10, en vandaag wordt ik spontaan door mijn huidige provider - Odido - afgesloten. Direct gebeld, en deze geven aan dat ze een overstap-aanvraag hebben gekregen van mijn nieuwe provider per vandaag (01-10), en dat ze niks meer kunnen doen want ze hebben van freedom de aanvraag binnen gekregen en daar moeten ze aan voldoen. Kan ook niet teruggedraaid worden.
Vandaag ook met iemand van Freedom gebeld, maar die geeft aan dat ze niks hebben ingediend bij Odido dus dat het hun schuld is. Lijkt me sterk, want hoe weet Odido anders uberhaupt dat ik weg wil? Antwoord was een schreeuwende Freedom medewerker aan de telefoon “ZOU HOUDEN U GEWOON VOOR DE GEK! Omdat ze u niet weg willen hebben!! En dan ons de schuld geven!!”
Héle aparte manier van communiceren van de Freedom medewerker.
Enfin, Odido kan de afsluiting niet ongedaan maken - en Freedom is alles behalve bereidwillig.
Iemand énig idee wat ik kan doen zodat ik niet 3 weken zonder internet zit?
Overweeg door dit telefoontje uberhaupt maar weer verder te shoppen bij een andere provider, maar daar heb ik nu weinig aan.
ik “denk” veel bij dit verhaal, maar dat helpt u niet … …
Als zowel Freedom als Odido u niet willen/kunnen helpen,
dan zie ik een andere ‘voorlopige’ oplossing voor uw ‘gewone’ internet-verkeer.
Vraag of u 3 weken mee mag liften op het netwerk van één van uw buren.
Dat kan gebeuren door tijdelijk een AccessPoint op een handig punt in uw huis neer te hangen, dat inlogt bij het WiFi-netwerk van de welwillende buur.
Trek dan niet ‘als dank’ hun hele internet leeg, dus beperk uzelf even in de hoeveelheid bytes die u afneemt.
Andere mogelijkheid:
via een DATA-bundel contact maken met internet.
Thanks voor het meedenken! Ik vergeet alleen te vermelden dat ik thuis een server heb draaien met wat applicaties (oa voor mn mail etc). Dus een hotspot of een wifi aftappen is niet echt een optie voor me :-(.
Dan is de enige - moeilijke - weg:
klagen bij Odido, aangezien ZIJ ongevraagd uw abonnement stoppen, terwijl u daar wèl voor betaalt.
Als Odido kan bewijzen dat Freedom de aansluiting per 1 oktober beëidigd wil hebben, dan (pas) moet je dáár wezen.
Er is ook een derde partij in het spel:
KPN beheert de aansluitings-database; de nieuwe provider geeft aan KPN aan dat er (in uw geval op 21 oktober) een ànder uw internet levert.
Het is ook mogelijk dat dáár de fout is gemaakt … …
Ik wens u sterkte bij het oplossen van dit probleem; houd ons hier alstublieft op de hoogte … …
Odido geeft inderdaad aan dat ze een “migrate out-order” hebben ontvangen, expliciet van Freedom met als voorkeursdatum 01-10. Het bewijs en bevestiging daarvan hebben ze gemaild - alleen ga ik die niet ga krijgen bedenk ik me nu omdat mijn mailserver dus momenteel offline is
Bij Freedom gaat het nog 3 weken duren, terwijl een KPN al binnen een week kan opleveren - de lijn is immers al vrij nu. Echter kan ik ook niet meer weg bij Freedom omdat m’n 14-dagen bedenktermijn al is verstreken. Moraal van het verhaal, ik had nooit naar Freedom over moeten gaan
Niet dat ik weet nee, weet alleen dat ze gaan kijken of ze de verbinding eerder op kunnen leveren maar ook daar wordt ik nog over gemaild “ergens deze week” (wel op m’n freedom mail gelukkig).
Even een dwarsstraat hier, maar als ik ivm je mail kan helpen door (tijdelijk) als mx2 te draaien en via een tunnel af te leveren bij jezelf (als je via welke manier dan ook even internet weet te krijgen), stuur me dan even een berichtje. Misschien kan ik in de situatie iets voor je betekenen.
Wat ik mij afvroeg… je kan toch je mail - tijdelijk - gewoon bij Freedom op domein/ip adres laten binnenkomen ?
De connectie zelf heeft niets te maken met de mail voorziening.
Ik heb (had) m’n mailserver met eigen domein thuis draaien, dus zonder netwerkverbinding thuis komt m’n mail niet aan. Zou idd een mogelijkheid zijn om die via Freedom te laten lopen, maar ik heb er wel meer dan 4 mailboxen aan hangen. Plus dan ben ik al mijn andere mails (tijdelijk) kwijt
Een secondary mx naar een tijdelijke server (vps bij transip bv) zou met de overbrugging moeten kunnen helpen.
Iets anders:heb je gecheckt wat er te zien is op “mijnaansluiting.nl”?
Op die site zie ik alleen wie mijn netbeheerders zijn zo te zien? Wel gek dat dat volgens hun Eurofiber is, terwijl het toch echt het ODF netwerk is. (of ze zouden ODF overgenomen moeten hebben inmiddels…)
Extra mailboxen zijn simpel op vrijwel directe afroep bij te bestellen.
Inzake mail/backup blijf thet altijd een dingetje dat je dat goed moet inrichten. Bij Freedom aka Soverin kan je relatief simpel met IMAP-sync de inhoud naar een andere (IMAP) verjassen.
Ms ook iets dat is te overwegen voor je thuisserver zodat in andere tijden, je dan toch door kunt.
Dat is allemaal vrij standaard meuk om eerlijk te zijn, daar doen zij echt helemaal niks voor. Maar goed als je je boel naar Soverin verhuist ben je overgeleverd aan hun grillen en m.i. brakke bende. Ik denk echt niet dat Freedom hier in dit scenario ook maar iets te bieden heeft, vooral omdat OP hier dus nog niet eens echt klant is (en misschien wel helemaal niet wil zijn) vanwege wat een zeer ongelukkige situatie lijkt te zijn. Dus ik denk dat je suggesties voor gebruik van Freedom diensten hier op dit moment niet echt realistisch zijn.
Freedom is idd afhankelijk van Soverin.
Mijn suggestie is wle zinvol omdat de connectie losstaat van de maildienst en OP die als secondary MX zou kunnen inzetten.
Inzake internet connectie zou het al helpen als Freedom op afroep een stel mobiele modem/routers heeft die (komende) gebruikers even uit de brand kan helpen. Ook handig in geval van andere rampspoeden.
Ik denk dat iemand onverhoopt getroffen, ook bereid zal zijn daarvoor te betalen.
Maar verder eens, dat het lastig is voor ene provider te voorzien in specifiek eigen diensten die iemand zelf thuis faciliteert. Zelf zou ik in dat geval overwegen om een tweedelijn/conenctie te plaatsen zodat er geen SPOF is.
Het is niet mogelijk om twee verschillende providers op één FTTH-verbinding te hebben. Er zit altijd maar één operator op. Het is vaak technisch wel mogelijk; want er liggen vaak twee “fiber strands”. Het is organisatorisch gewoon niet te doen.
We moeten een verandering van operator aan ODF aankondigen; zodat het één-en-ander gepland kan worden. Helaas is in dit geval de wel degelijk correcte aankondiging niet goed begrepen en/of verwerkt door ODF en/of Odido.