Account info freedom glas en tv fritzbox 5490 eigen modem int. versie

Goede middag,
Heb hier beschikking over wat ouder eigen modem/router. Fritzbox 5490, via lanpoort 1 aangesloten op ntu/ftu.

Bij het aansluiten van settopbox van tv tegen probleem aangelopen dat er handmatig niet meerdere vlans kunnen worden aangemaakt. Kon slechts 1 vlan invoeren voor voor internet (6).

Heb nu standaard inlog profiel van xs4all gebruikt, met settopbox op lanpoort 3. Daar zit blijkbaar verdeling vlan 6 en vlan 4 ingebakken. Vervolgens heb ik onder tabblad dns servers betrokken ipv4 en ipv6 adressen van freedom ingevoerd.

Alles lijkt te werken, maar snelheid niet optimaal.
En hoger stroomverbruik dan normaal.

Hierbij de vraag of freedom eigen firmware met toegangs profiel voor fritzbox 5490 heeft? Mijn fritzbox heeft versie 07.12.

Heeft iemand tips hoe ik de configuratie van fritzbox beste kan instellen?

Mvg Resa

(ik had naam support medewerker even verwijderd ivm openbare plaatsing)

Die conclusie had ik ook getrokken nadat ik een poging deed de PPPoE sessie te torpederen door een ander profiel te kiezen, met alle profielen kreeg ik een PPPoE sessie via Freedom (wordt out-of-band met je PPPoE request meegegeven van welke aansluiting de request is).

TV heb ik niet getest, maar het ligt wel in de verwachting dat TV zou werken met één van de profielen.

En dan zijn er mensen die zich afvragen waarom je voor eigen routerkeuze bent en graag AVM gebruikt…

Support van AVM is erg goed iig :smiley: