Action : Delayed

Ik heb meerdere mailboxen met een eigen domein lopen via freedom. Echter krijg ik dagelijks onderstaande delayed mails enkele uren na het versturen van mijn mail. Dit is naar diverse ontvangende partijen en ook vanuit alle mailboxen bij freedom. Vaak komen ze mails wel gewoon aan. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik hier zelf aan kan doen ?

This is the mail system at host outbound.soverin.net.

####################################################################

THIS IS A WARNING ONLY. YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

####################################################################

Your message could not be delivered for more than 4 hour(s).
It will be retried until it is 5 day(s) old.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<flxxxxxxxcom>: connect to xxxxx[85.1xxxxxx]:25:
Connection timed out
Reporting-MTA: dns; outbound.soverin.net
X-Postfix-Queue-ID: 335AD3C65
X-Postfix-Sender: rfc822; info@xxxxx.com
Arrival-Date: Tue, 1 Feb 2022 07:50:28 +0000 (UTC)

Final-Recipient: rfc822; fxxxxx.com
Original-Recipient: rfc822;fxxxx.com
Action: delayed
Status: 4.4.1
Diagnostic-Code: X-Postfix; connect to xxxxxx.com[85.xxxxx]:25:
Connection timed out
Will-Retry-Until: Sun, 6 Feb 2022 07:50:28 +0000 (UTC)
Return-Path: <info@xxxxx.com>
Received: from smtp.freedom.nl (unknown [10.10.3.36])
(using TLSv1.3 with cipher TLS_AES_256_GCM_SHA384 (256/256 bits))
(No client certificate requested)
by outbound.soverin.net (Postfix) with ESMTPS id 335AD3C65
for <xxxxxxx.com>; Tue, 1 Feb 2022 07:50:28 +0000 (UTC)
Received: from smtp.freedom.nl (smtp.freedom.nl [116.202.65.211]) by soverin.net
From:xxxxxx <xxxxxxxx.com>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary=“Apple-Mail=_73D00D83-8173-4F1A-96F6-C76F451BA563”
Mime-Version: 1.0 (Mac OS X Mail 13.4 (3608.120.23.2.7))
Subject: Buttons
Date: Tue, 1 Feb 2022 08:50:26 +0100
References: <23914xxxxxm>


To: xxxxxxxl <xxxxxx.com>
In-Reply-To: <D50C8803-xxxxxx.com>
Message-Ixxxxxxxxx>

Ok daar heb ik dan geen invloed op. Delayed mails naar de spambox laten gaan of wat zou ik er aan kunnen doen nog ?

Het zijn altijd verschillende ontvangers waar ik het mee heb, die allemaal bij andere providers hun domeinen hebben. Zelf heb ik 2 domeinnamen waarbij ik de mailboxen via freedom laat lopen ik heb met beide mailboxen dus dagelijks een paar keer deze melding.
Bedankt alvast

Heb hetzelfde probleem sinds ongeveer een week, en heb het daarom aan de Freedom helpdesk gemeld. Zij vertelden dat er meerdere meldingen zijn van het probleem en dat het de aandacht heeft.

Quote: “Je melding is dus onderdeel van een storing. Soverin, de beheerders van de maildienst, zijn een onderzoek gestart en werken aan een oplossing”

Bij mij gaat het ook ‘random’ mis met diverse mails vanaf diverse aan mijn Freedom account gekoppelde mailadressen. Afwachten maar.
Mailen buiten de smtp server van Freedom om is voor mij geen optie omdat bv Microsoft (live.com enz.) mijn door Freedom uitgegeven IP adres zien als afkomstig van een onbetrouwbare range.

Ok beide bedankt voor de reactie. Dan wachten we het wel even af.