ADSL valt zeer regelmatig weg

Ik gebruik de geleverde Fritzbox 7590 en de verbinding valt regelmatig weg. Ik zie dan het volgende in de logs:

29.06.22 19:24:08 Timeout during PPP negotiation.
29.06.22 19:24:08 IPv6 internet connection was cleared; prefix no longer valid.
29.06.22 19:24:08 Internet connection cleared.
29.06.22 19:24:03 DSL not responding (no DSL synchronization).

Ik heb ook met de line settings geexperimenteerd, maar geen enkele setting bood een echte oplossing. Heeft iemand hier advies?

De helpdesk van Freedom geeft al twee weken geen gehoor. Jammer dat ik een jaarcontract heb, want ik had meer verwacht van de klantenservice. Ik ben overgestapt van XS4ALL wat KPN werd, maar heb spijt, want daar had ik een stabiele verbinding en de klantenservice was bereikbaar.

Wellicht is het een idee om de helpdesk te bellen en je ticketnummer bij de hand te houden.

Kijk eens naar de error rate die de FB op de verbinding (DSL) geeft.
Die getallen moeten klein zijn. Als dat niet zo is dan even het schuifje dat er boven staat een bolletje naar links.
Dat loste bij mij het probleem op. Werkt nu al maanden stabiel.

Zou zeker helpdesk bellen. Knopje schuiven van precisie richting stabiliteit van de DSL verbinding kan helpen, maar dat is geen structurele oplossing. Helpdeskmedewerker gaf aan dat ze dit niet graag adviseren, omdat het een lapmiddel is. Heb hier ook veel last van gehad, in mijn geval VDSL met pairbonding.
Het kan zijn dat de aansluiting in de centrale niet goed zit.
Ik heb inmiddels een nieuwe versie FB die veel sterkere chip heeft en heb in ruim 1,5 maand maar 1 storing gehad op een van de lijnen, de andere constant gebleven.

Ter referentie:

Bij mij wel, werkt al maanden uitstekend. Daarvoor niet.

In het begin nauwelijks errors, dat is wel veranderd, zie ik nu. Tijdje niet gekeken…