Afstandsbediening reageert niet meer (wel juist gekoppeld)

Ik heb de tweede serie afstandsbediening en ontvanger (nieuwe) van Freedom Canal. Alles is goed gekoppeld; batterij in orde. Voor de tweede keer na een tussenperiode van 2 weken stopt de afstandsbediening en reageert niet meer. Alleen een actie stekker uit ontvanger en reset ontvanger doet afstandsbediening weer reageren. Iemand een idee wat er aan de hand is of vergelijkbare ervaring?

Had hier gisteren hetzelfde verschijnsel. Ligt in ieder geval niet aan de afstandsbediening zelf. Ook op mijn Logitech Harmony reageerde de STB niet meer.
En net als bij jouw, 5 seconde de stekker eruit en er weer in loste het probleem op. (uit en weer aan zetten met de schakelaar op de STB loste het probleem overigens niet op)

Wat mij ook opviel, de blauw verlichte knop knipperde niet meer als je een knop op de afstandsbediening indrukte. De uitzending liep echter wel gewoon door.

Als er meer mensen dit probeem hebben horen we dat heel erg graag, dan kunnen we het vaker voorkomende storing meenemen.

Precies hetzelfde, plotseling reageerde de afstandsbediening nergens meer op. Even stekker uit de Amino gehaald en systeem opnieuw laten opstarten. Daarna weer zonder problemen.

Gisterenavond hetzelfde hier, inclusief het niet-knipperen van de blauwe indicator bij het indrukken van van toetsen. Inderdaad uit/aan lost het op.

Ik ken het verschijnsel als ik uitzending gemist aan spreek
Op de overgang naar het volgende programma.
Dan komt er eerst een foutmelding dat de uitzending niet beschikbaar is.
Kort daarna bevriest het beeld en reageert de ontvanger nergens meer op.
Er is dan maar 1 optie, de prik er af.

Deze week al 3 keer hetzelfde probleem gehad. Het opnieuw opstarten van de Amino (zoals hierboven aangegeven) helpt dan.

Deze week 3x dit probleem waarvan 2x op dezelfde ontvanger.
Ligt volgens mij niet aan de afstandsbediening maar aan een vastgelopen ontvanger aangezien een harde reset de problemen direct verhelpt.

Ligt absoluut niet aan de afstandsbediening, heb hier ook een Logitech Harmony, en op dat moment reageerd die ook daar niet op.
Het is een bug ergens in de software van de Amino. Bug is al gemeld aan CD.