Allias-adres omzetten naar mail-account

Dag. Ik heb allias-adressen aangemaakt voor mijn kids. Nu wil ik eentje tot een account maken. Hoe doe ik dat zonder het adres kwijt te raken? Goede groet, Gerritjan

Wat zéker werkt:
.1. maak een gloednieuwe mailbox met een NieuweNaam,
voorbeeld : NieuweMailboxMijnKind@Freedom
.2. wijzig met jouw HoofdAccount de Alias van je kind en laat deze uitkomen in de gloednieuwe mailbox.
De inlognaam wordt dan de naam van deze nieuwe mailbox; jouw kind kan dan wel met aliassen gaan werken.

De reeds ontvangen mails blijven natuurlijk in de ‘oude mailbox’ hangen.

Compleet andere weg (minder zeker, denk ik) :
.1. Gooi de Kind-Alias helemaal weg,
en
.2. maak metéén een nieuwe mailbox aan met die naam.

Weet iemand of deze truc bij Freedom werkt? Of is er een soort van ‘vrijgave-tijd’ na weggooien ?!?
Als dĂ t het geval is, dan moet je het tijdens een gesprek met de Freedom-Helpdesk doen; zĂ­j kunnen die alias dan meteen weer vrijgeven.

2 likes

Zojuist geprobeerd. Werkt. Geen vrijgave-tijd.

TOP dank voor het testen,
nou kan @Gerritjan deze weg bewandelen.

Mijn advies zou trouwens zijn om nooit het email-adres zelf als mailbox te publiceren, maar altijd de alias. Dat geeft je de mogelijkheid om de alias gemakkelijk “om te steken” naar een nieuwe mailbox. Bijvoorbeeld als de alias overlopen wordt met spam (dat is me al eens overkomen).

Ik heb dus (voorbeeld):
Mailbox is pietje@mydomain.nl
Alias is pietje.puk@mydomain.nl, en deze verwijst naar pietje@mydomain.nl
En pietje.puk@mydomain.nl is het email adres wat ik gebruik voor uitgaande mails, registratie in mailinglists enzovoort, en het adres waarop ik alle mail ontvang.

Als ik de boel ooit om wil steken naar pietje2@mydomain.nl dan is dat een eenvoudige wijziging in een alias file, of de Freedom portal.

3 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.