[Amino:] verbeteringen software

Ik heb dezelfde ervaring als @Reneetje
Krijg die melding op telefoon en Animo.
Streamen naar tv lukt wel met bestanden van mijn Android, maar niet met b.v. de youtube app.

@Erik over volumeregeling: Goed idee. Van de week bleek mijn ontvanger te herstarten. Neem aan een update. Daarna was het volume weer terug op 50%. Moest de AB weer ontkoppelen om dit te herstellen en daarna weer koppelen. Dan gaat instellen onder ‘Audio’ tikje sneller, denk ik.

Ik ben het met de meeste verbeterpunten wel eens. Wat voor mij echt een probleem is, is dat opnames veelal te laat beginnen, zodat je het begin van een programma mist. Je zou moeten kunnen instellen hoeveel tijd voor het geplande begin van het programma je de opname wilt starten. Bv voor elke opname 5 minuten.
Lijkt mij ook iets voor de verbeter lijst.

4 likes

Mogelijk is het afhankelijk van de zender… Ik had juist het idee dat er veel te vroeg begonnen en te laat gestopt wordt omdat er ruim reclame (ongeveer het gehele blok) om de opname heen getoond wordt.

Ik had ook het idee, om het onder shift-volume op de remote te doen.
Maar dat kun je alleen bij nieuwe toestellen doen.

Ik zou het prettig vinden, als er ook een overzicht komt van de wijzigingen van de software in de ontvanger.
Zoek de verandering, ervaar ik als onprettig.

Volgens mij is het niet eens afhankelijk van de zender. Wij hebben tot nu toe alleen maar opgenomen vanaf de publieken en ook dan zit er variatie in hoeveel tijd er voor de werkelijke aanvang van het programma zit.

Gids tijden en werkelijk uitzendingstuiden lopen ook niet bepaald gelijk op. Als de gids gevolgd wordt voor opnames is dat mogelijk de oorzaak van het verschil. Eens op gaan letten.

Ik heb wel gemerkt dat vooral bij commercieele zenders er vaak veel verschil zit tussen de tijden die in de gids staan, en de tijd dat een uitzending werkelijk begint en dus ook weer afgelopen is.
Dit is onafhankelijk van welke tv provider je ook hebt.
Dit is een onoplosbaar probleem, tenzij de zenders gaan besluiten een start signaal te gaan versturen bij de start van een programma. Maar dat zal ongetwijfeld ijdele hoop blijven.

Dat was iets beter geregeld bij de KPN ontvanger. Dat begon altijd ruim 5 minuten voor de eigenlijke start en ging door tot ruim 5 minuten na afloop. Dat ving de meeste variaties wel op. En reclame doorspoelen tot het begin van het programma werd toegestaan…
Bij CD is die extra tijd veel korter, wat de kans dat het fout gaat veel groter maakt. Zeker als er een verschil is zoals @Anton al noemt.
Maar ik merk ook dat er bij CD regelmatig afwijkende aanvangstijden staan, vergeleken bij de tijden in de gids van de zender. Daar valt natuurlijk niet tegenaan te plannen.
Af en toe staan er zelfs consequent verkeerde programma’s aangekondigd.

@BertW
Ik merk nu ook, dat mijn geluid ineens weer laag is.
Maar ik heb geen zin om continu die afstandbediening te resetten.
Bij de update van de ontvanger, zou die instelling van het geluid dan ook een default moeten worden.
Dus het volume waarop de ontvanger na een reset op terug keert.
Blijkbaar is dat nu gefixeerd op 50%

Een default instelling van 50% is op zich logisch. Als je geen aansluiting op een audiosysteem hebt, zoals wij dat hebben, schrik je je rot als het volume by default op 100% staat. Het moet alleen gemakkelijker aangepast kunnen worden. Voel ook wel wat voor je suggestie shift-volume

1 like

Hallo Leon, helemaal mee eens

Je kon de uitlooptijd zelf instellen! Zeker bij opnames van Belgische zenders (dat waren nog eens tijden) hoognodig omdat die vaak 10 minuten te laat beginnen. Na de laatste update werd er automatisch 5 minuten voor aanvang begonnen maar als je de opname afspeelde begon hij op minuut 5. Een klein detail waar ik heel vrolijk van word omdat dat aangeeft dat de ontwerper echt met de consument meedenkt. Het begin missen is een ramp (relatief dan toch) omdat series eindigen met een cliffhanger en de nieuwe aflevering juist daar de oplossing van geeft. Aaaargh!

Te veel plaatsen waar je Video en audio skew kan aanpassen is vaak een oorzaak van problemen. Een extra delay in je audio versterker om de delay van video routines in je scherm te compenseren is bv noodzakelijk. Maar bewust een verschuiving in een device die beiden tegelijk behoort uit te geven vind ik een probleem maker. Natuurlijk bij een puur analoge versterker is dit je enige hoop totdat je de audio out van je TV er voor benut.

wanneer programma’s in de cloud worden opgenomen kunnen begin en eindtijden toch gecorrigeerd worden? Dat is dan wel een extra bewerking en kost mankracht en tijd.
Maar als het spoelen in 2 richtingen toegestaan wordt is een 2 minuten terug spoelen daar waar je te laat in de opgenomen stream springt een simpele oplossing die altijd werkt.

meestal heeft een Audio DAC geen noemenswaardige delay ( correct me if I am wrong ) en is het juist beeldbewerking die tijd kost, en dus in je TV gelijk de audio output delay gelijk aanpast. Maar goed er zullen mensen zijn die audio delay in de Amino willen gebruiken. Wat mij betreft ergens onderaan de wensen lijst bij wannahaves, Er zijn belangrijkere verbeterpunten die de buikbaarheid direct verbeteren.

De zenders NPO 1 GOS*, NPO 2 GOS en NPO 3 GOS zijn niet terug te vinden in de gids waardoor je geen herinneringen in kan stellen, geen Begin Gemist en niet kan opnemen.
Bovendien lopen de programma’s vijf minuten achter op de aangegeven tijden.
Ik maakte veelvuldig gebruik van deze zenders bij XS4ALL en Telfort en loop nu steeds programma’s mis.

Minder belangrijk maar als het mogelijk is zou ik de zenders ook liever op kanaal 221 t/m 223 hebben hierdoor is het laatste cijfer ook het getal van de NPO X GOS zender.

*GOS= gesproken ondertiteling op deze zenders

Die afstandbediening is een puzzel.
Ik zat in de EPG en zag een uitzending die ik de vorige dag gemist had.
Na lang zoeken kwam ik er achter dat je met de return↩️ toets bovenaan komt en het op gisteren kunt zetten.
Veel logischer is het dat het setje heen en terug skip toetsen :previous_track_button: :next_track_button: een dag vooruit/achteruit is.
En dan wel op dezelfde tijd en zender blijven staan.

4 likes

Niet bij elke zender is die ondertiteling functie beschikbaar. En de ondertiteling van teletekst is alleen bruikbaar bij integrale uitzending. Teletekst gebruiken is niet mogelijk bij opnames of terugkijken.