AV en menu knop op afstandsbediening werken niet

Net overgestapt van XS4ALL naar Freedom. Had geen idee dat de tv-voorziening zo klote was. Ik mis de tv-mogelijkheden van XS4ALL hartstochtelijk.
Hopelijk kan Freedom op hetzelfde systeem als XS4ALL overschakelen, of op zijn minst op een ander systeem dan Canal Digitaal. Want wat een prutsers zijn dat.
Mijn grootste probleem is nu dat de menu knop en de AV knop op de afstandsbediening het niet lijken te doen. Menu geeft een leeg vlak links in beeld en AV doet gewoon niets.
De stopknop doet daarnaast hetzelfde als de rec knop. Ook onhandig, want tegengesteld aan elkaar.
Ik heb de afstandsbediening nu wel gekoppeld aan de televisie, maar daar is qua comfort alles mee gezegd.

Kan iemand mij wegwijs maken?
Of heeft niemand dit rare probleem met de afstandsbediening?
Alvast heel erg bedankt!

De menu knop werkt wel. Maar de Amino is soms onwijs traag in reageren op een druk op de knop. Advies: kort indrukken en dan wachten/hopen op dat er wat gebeurd. Als je lang indrukt krijg je mogelijk een andere functie of een functie die zich steeds herhaalt.

De AV knop is ook even een aparte. Dat is bereikbaar met een shift functie. Met de shift functie bedien je een aantal zaken rechtstreeks op de TV, zoals de AV. Het werkt wat vreemd:
Houd de shift toets = teletekst toets ingedrukt tijdens alle acties die voor de TV gelden: In geval bijvoorbeeld een Philips TV omschakelen van HDMI ingang:

  • SHIFT toets indrukken en ingedrukt houden
  • AV toets
  • Met pijltjes de juiste HDMI ingang kiezen
  • OK toets
  • en dan nu pas SHIFT toets loslaten, niet eerder.

De Amino is echt vreselijk. Ding heeft onvoldoende capaciteit:

  • Kan geen beelden opslaan/laten zien voor vooruit of achteruit spoelen
  • Reageert extreem traag op afstandbediening
  • Kan maximaal 15 minuten of zo pauzeren.
  • Hervat terugkijken van begin gemist niet bij een korte internet storing

Met de Amino wordt het nooit wat. Daar moet iets anders voor komen, iets wat ze bij XS4ALL/KPN als settop box hadden, de Amino is als settop box ruim beneden de maat.

Dankjewel, Peter! Ik ga het straks meteen uitproberen.
Wat erg dat er voor zo’n slecht systeem is gekozen. Ik hoop dat ze gauw van hun contract af kunnen.
Vandaag stuur ik met weemoed het XS4ALL tv-apparaatje en -afstandsbediening terug. :slightly_frowning_face:

Groeten en nogmaals dank!