[Amino:] beeld/geluid storingen (👨‍🔧)

@BertW
Dat was me ook al opgevallen.
Ik ben ook benieuwd of daar ook al onderzoek naar gedaan is, die dit bevestigd?

Heb het niet terug kunnen vinden, dus wellicht een idee…

Vandaag viel het me op dat de tvgids en menu’s wel 480p leken.
Uitzendingen waren wel 1080P
Na een herstart was alles weer oké.

Ik heb ook dat opgenomen programma’s steeds paar seconden stilstaan. We zijn blij dat we nog Netflix hebben, want dat CD blijft niet goed werken. Programma wat net is afgelopen kun je niet terug kijken is ook terugkerend probleem. Eerst paar minuten wachten voordat terug kijken mogelijk is.

Na omschakeling door Freedom-helpdesk van HD+ naar HD weer beeld-/geluidvastlopers tijdens kijken naar Poirot (optie: kijken vanaf begin).

Ik vraag me ondertussen af of de tv-ontvanger niet toe is aan een complete redesign.

Vanochtend haperend en meestal zelfs vastlopend beeld op alleen de Nederlandstalige zenders.
Alle buitenlandse zenders spelen prima.
Via de Android app geen enkel probleem.

Ten overvloede (ondanks dat het vrijwel zeker niet aan de STB ligt) de STB opnieuw opgestart.

Bijvoorbeeld journaal van 15 min eerder terugkijken gaat wel goed.

Zat gisteren OP1 te kijken met begin gemist.
En zo in de laatste minuten, ging het in een flits over in de live uitzending.(NOS nieuws)

Ook op zondag was, zondag met Lubbach niet te starten via begin gemist.
Ik was een paar minuten te laat voor het begin.
Is me eerder opgevallen, dat het oproepen van uitzendingen van de vorige dag het begin er af geknipt is.

En rare storingen in opnames, zitten steeds op dezelfde plek.
Terug spoelen en het hikt op dezelfde manier.

@Erik Als de storing steeds op dezelfde plek in de opname zit dan horen we het graag, dus stuur dat even in een mailtje richting de helpdesk. Graag hebben we dan de volgende gegevens:

  • Welk programma en welke zender
  • tijdstip van uitzending
  • op welk moment heb je het terug gekeken

Met daarnaast natuurlijk ook je persoonlijke gegevens, zodat we dit met Canal Digitaal kunnen uitzoeken. Als je namelijk een storing steeds op hetzelfde punt hebt in een opname lijkt het meer in de opname te zetten dan in het netwerk.

@Anton Ik kan het probleem bij mij thuis niet reproduceren. Op de televisieontvanger is bij mij alles lekker soepel aan het afspelen. Ik heb ook nog geen algemene storing voorbij zien komen over het haperen van live tv op alleen de Nederlandse zenders.

@bastiaan

Net Fritzbox gereset, kon hem via de webinterface niet meer benaderen, dus spanning er even af en weer op.
Nu loopt alles wel goed. Blijft wel heel vreemd waarom buitenlandse zenders de hele dag probleemloos draaiden, net als terugkijken van de nederlandse zenders en radio zenders, maar het probleem alleen zat in life kijken naar de nederlandse zenders.
In ieder geval weer wat geleerd en een tip voor andere leden met soortgelijk probleem.

Kan komen door onderscheid van Multicast en Unicast streams. Vaak zijn de buitenlandse zenders namelijk unicast en de Nederlandse zenders multicast. :wink:

Interessante informatie @bastiaan. Waarom zouden buitenlandse zenders geen gebruik maken van multicast? Dat is toch erg inefficient?

Het ligt er maar net aan hoe de streams aangeleverd worden natuurlijk. Je kunt het normaal gesproken ook zien aan het ‘IP’ logo in de zenderbalk wanneer je naar een multicast stream aan het kijken bent. Kijk maar eens naar NPO1 en NPO1 extra. NPO1 is multicast, NPO1 extra is unicast.

Dus het gaat ook niet alleen over de buitenlandse zenders, maar daar heb je wel de grootste kans bij dat die via unicast afgeleverd worden.

Sinds gisteren avond, 18 februari 2021, bevriezen na enkele seconden het beeld en geluid van de eerste 10 zenders. De overige hebben geen problemen in beeld en geluid… Ook geen problemen met Netflix.
Ik heb de decoder losgekoppeld van de 220 volt en opnieuw opgestart, geen resultaat.
Vandaag, 19 februari 2021, heb ik de Fritz!box 7590 losgekoppeld van de 220 volt en opnieuw opgestart, het probleem blijkt opgelost te zijn. Tot nu toe.
Met vriendelijke groet,
Hans de jong

1 like

Welkom in onze community.
Goed te horen dat alles weer werkt.
De fritzbox wil soms inderdaad dit soort problemen veroorzaken. Vaak kan je dan ook de fritzbox niet via de webinterface benaderen.
Dit probleem is bekend bij AVM.

Het is misschien slim om te kijken of de FRITZ!Box de laatste firmwareversie heeft. Onlangs is 07.25 uitgebracht. Dus hopelijk zijn daar de problemen mee opgelost.

Als het modem nog niet zelf de update heeft gedaan, kun je deze starten door de instructie op https://freedom.nl/helpdesk/hardware/fritzbox-handmatig-updaten-nl te volgen.

Het is bij ons ook echt drama met stotterend beeld , soms is er niet naar TV te kijken.
Dit is al zo vanaf dat ik Freedom heb. Het lijkt zich voor te doen als de lijn flink belast wordt. En dat is nogal eens. Het inde Fritzbox aangeven dat TV prio moet krijgen helpt helaas ook niet.
1gb/512mb KPN WBA

Bij mijn FRITZ!Box 5490 is de firmwareversie nog 7.12.
Komt daar ook nog een update voor?

@Eye2Eye Daar heb ik geen zicht op. Voor nu is de update alleen voor de FB7590 uitgerold. Bij de 5490 is de laatste versie 07.12 inderdaad.

Zoals ze het mij vertelden.
De bèta voor de 5490 loopt op de 7490
Er komt nog een 7.25 (of 7.26)

Ik heb sind een week eenzelfde probleem maar wel kanaalafhankelijk . Ik kon de kanalen 11 en hoger zonder problemen ontvangen, maar de kanalen 1-10 stopten na ca. 10 seconden, wel was soms wat geluid of gekraakt te horen.
Bij overschakelen van een kanaal onder de 11 naar een ander kanaal onder de 11 bleef het oude beeld bijna altijd staan.

Ik gebruik een Amino met de volgende build info:
App: 20.1.82.0.2_build4-etv–yt19-vas–opera4–agama