Beeld stottert en stopt

Vandaag 6 november stotterde het beeld regelmatig op zowel NPO 1 en 2. Op NPO 1 stopte de uitzending geheel en moest ik de Amino uit en aan zetten om verder te kunnen kijken.
Het lijkt er op dat TV kijken steeds beroerder gaat.
De problemen die ik nu de laatste tijd ervaar heb ik niet eerder gezien ik heb zeker 6 maanden ongestoord kunnen kijken.
Jan Willem

Na een halfjaar redelijk probleemloos kijken kreeg ik weer problemen bij kijken via de Amino box. Bij overschakelen (live) naar andere zender 5 seconden goed beeld en geluid en dan begint het haperen en stotteren. Dit is bij de live uitzendingen van de eerste 10 kanalen. NatGeo werkte b.v. goed. Ook terugkijken etc geen probleem.

Wat niet hielp: STB heropstarten, andere (ultrafast) HDMI-kabel (dat was een half jaar geleden de oplossing voor problemen met de Amino.

Wat wel hielp: de tip op dit forum om de FB weer eens te herstarten.

Wat overblijft: in de huiskamer gebruik ik geen Amino meer maar een Nvidia TV Pro vanwege de betere beeldkwaliteit (beter dan app en Amino). Het probleem hier is nu dat het overschakelen van de ene naar de andere zender uiterst traag (10-20 seconden) verloopt.

Frank

Ik had dit probleem onlangs precies zo. Herstarten Amino hielp niet. Ik heb toen de FritzBox een update gegeven (nu naar 7.50) en toen was het probleem weg.