Beeld tijdens vooruit achteruit spoelen?

We zijn bijzonder ontevreden met TV van canal digital, de grootste twee ergernissen:

  • Bij vooruit/achteruit spoelen is er geen beeld. Wanneer wordt dit opgelost? Dit staat al heel lang op diverse lijstjes zie ik.
  • De afstandsbediening stuurt vaak een verkeerd signaal, de linker knop gaat dan branden en niet de rechterknop. Komt het meets voor bij teletekst. Ook als het signaal dan wel gestiurd wordt gebeurt dat meer dan één keer met als gevolg een verkeerde selectie.
    Uiterst irritant, wat is hier aan de hand?

Canal Digital zit de groei van Freedom heel sterk in de weg!!!

Ik ga Freedom nu zeker niet aanraden aan gezinnen of waar veel gekeken wordt door een partner die niet zoveel/minder heeft met de technische en filosofie voordelen van Freedom, slecht voor de relatie.

Dat staat inderdaad op de lijstjes en het is iets wat aan de kant van CD gedaan moet worden. Zij kunnen dat doen omdat zij ook de opname op hun systeem hebben staan.

Ik zie het nu wat anders dan in vorige topics hierover en wat je je moet voorstellen is dat zij als jij op vooruit of terug spoelen drukt zij dan realtime een framegrab doen van om de zoveel frames. En dat die stream word dan gezonden aan de ontvanger om zo een ‘spoel ervaring’ te geven.

Ik neem aan dat er maar één snelheid van spoelen is voor de ontvanger want anders moeten er verschillende afstanden een framegrab gemaakt worden.

Voor de ontvanger en de bediener is dit transparant en het is ook een normale TCP stream.

Of het technisch moeilijk of makkelijk voor CD is interesseert me eigenlijk niet. Bij de KPN ontvanger kon dat zonder problemen, al jaren, dus moet CD dat ook kunnen. Ook verschillende snelheden moet gewoon kunnen 2x, 4x, 8x, 16x, 32x, 64x.
Het is een functie die je gewoon mag verwachten en een functie die door mijn huisgenoten ook gewoon verwacht wordt. Het is een functie die door potentiele klanten van Freedom verwacht wordt. Het duurt dus veel te lang voordat CD dit gaat leveren tbv de Freedom klanten en tbv Freedom als afnemer van hun dienst.

Ik ben bang dat als dit, net als het probleem met de afstandsbediening, niet snel wordt opgelost ik Freedom tbv de huiselijke vrede weer gedag moet zeggen.

En het probleem met de afstandsbediening ligt niet aan de betreffende afstandsbediening, want een andere afstandsbediening doet precies hetzelfde. Het ligt ook niet aan het betreffende Animo kastje, want een ander Animo kastje heeft precies hetzelfde probleem.

Mij interesseert het ook niet want ik kijk nl. via de satelliet. Ik zie hier de problemen en denk het is maar goed dat ik een techniek gebruik die al tientallen jaren is gerijpt.

De KPN is al tijden bezig met IPTV en CD niet. Bedenk, ook als Freedom KPN TV hadden kunnen leveren dan hadden zij gedaan i.p.v. een avontuur beginnen met CD.

De vraag was of de box verschillende snelheden kan. Ik wil ook van alles maar moeders dacht daar anders over. :wink:

Het lijkt mij verstandig dat CD eerste de kinderziekten eruit krijgt voordat er nieuwe functies komen.

De afstands bediening is wel lastig en ik spreek uit ervaring met gerijpte hardware die nog steeds niet perfect is.

Ik denk dat de keuze voor CD eerder het gevolg is van een andere keuze, en niet zozeer omdat ze speciaal graag CD willen. KPN tv valt namelijk automatisch af omdat zover mijn kennis gaat dit niet leverbaar is over de infrastructuur van een andere netwerkaanbieder dan KPN, meerdere tv aanbieders/oplossingen aabieden lijkt me geen optie, zodat er zeer beperkte mogelijkheden overblijven om tv aan te bieden. Voor mij is het momenteel wel de reden dat ik prive niet de stap naar Freedom maak (zakelijk wel gedaan, maar daar heb ik geen TV).

Op TCP basis gaat alles en zelfs een apart abonnement afsluiten zou kunnen. Helaas wordt de keuzevrijheid steeds meer beperkt door grote de bedrijven en zijn zitten graag op hun eigen speelgoed en herhalen het mantra : “isse mijn”. :wink:

Gelukkig ben ik niet beperkt in mijn keuze voor TV want die is niet afhankelijk is, van welke er nog van kruimels er overgelaten zijn.

UDP is wat moeilijker te integreren van verschillende aanbieders of zelf onmogelijk. Ik weet van dat te weinig af.

Ik heb gisterenavond nog een keer de APP gebruikt van CD en was toch weer onder de indruk. Het flitste erover en zelfs bij het uitschakelen van alle Alpgabet (Google en consorten) spionage werkte alles wat ik mocht aanraken.

Op basis van dat berichtje de CD APP maar eens geïnstalleerd op Google TV. Nou dezelfde ramp. Spoelen werkt niet met beeld. Teletekst niet bereikbaar.

Ben bang dat er te veel potentiele klanten zo over denken. Als het aan mijn huisgenoten lag hadden we de overstap niet gemaakt.

Dat zijn toch echt onredelijke eisen die jij nu stelt.

Nou, IK en mijn huisgenoten vinden daar helemaal niets onredelijks aan.
Wie ben jij om te bepalen dat dat onredelijk is?

Een goed werkende afstandsbediening is toch wel het allerminste en spoelen met beeld is heel gewoon en te verwachten state of the art. En werkende teletekst is ook heel normaal.

Als het nog niet werkt op de box waarom zou het dan werken in de APP?! Dat zijn onredelijke verwachtingen.

Voordat we belanden in wat redelijk is en niet redelijk denk ik dat we even puur moeten kijken naar je wensen.

Je wilt:

  • tussenbeelden zien bij het doorspoelen
  • een afstandsbediening die werkt.

Lijken me beiden prima punten om even over te hebben.

Voor de tussenbeeldjes tijdens het doorspoelen heb ik het al vaak gehad met Canal Digitaal. Dat is met de huidige hardware die er staat bij Canal Digitaal niet of nog niet mogelijk. De wens bestaat zeker nog wel, dus we bespreken dit met enige regelmaat.

Over de afstandsbediening is het volgende te zeggen:

  • De knop voor teletekst is ook een SHIFT knop. Als je er te lang op drukt, dan zal er in plaats van een seintje naar de televisieontvanger (de rechter knop/lamp) een seintje naar de televisie gaan (linker knop/lamp). Dus als je teletekst wilt bekijken, druk dan kort op de knop TEXT.
  • De linker knop moet alleen gaan knipperen bij MUTE, VOL+, VOL-, (lang ingedrukt)TEXT, TV. Dan moet namelijk het signaal naar de televisie worden gestuurd.

Mocht het echt zover komen dat je televisie (of Freedom) wilt opzeggen hierdoor, neem dan contact met helpdesk op om de mogelijkheden hiervoor te bespreken.

1 like

Hartelijk dank!

Voor de goede vrede in huis moet dit wel worden opgelost op afzienbare termijn.

Dat ga ik proberen.

Betekent dat dat er ook andere commando’s naar de TV zelf gestuurd zouden kunnen worden met de afstandsbediening? Een grote wens is namelijk om de HDMI ‘source’ via dezelfde afstandsbediening te kunnen wijzigen. Dan kunnen we schakelen tussen de Amino en de Google Chromecast (die laatste voor Netflix en Discovery+) zonder een derde afstandbediening.

Kijk, met die hint die zelf gevonden:

Houd de “Text/Shift” toets ingedrukt tijdens:

  • “AV” knop bovenaan → source menu verschijnt
  • pijltje naar beneden/boven voor juiste bron
  • “OK” voor bevestiging selectie

Laat de “Text/Shift” toets los

2 likes