CalDAV en CardDAV onbeschikbaar

Ik probeer mijn agenda en contacten in te stellen in Mozilla Thunderbird. Volgens de wizard “Een nieuw apparaat instellen” moet ik hiervoor caldav.freedom.nl of URLs met deze domeinnaam invoeren. De server lijkt echter onbeschikbaar. Is dit een tijdelijke storing?

Ik vermoed dat deze dienst niet (met zekerheid) voor Freedom beschikbaar is (gemaakt). Je kunt proberen de volgende urls (agenda: calendars voor contacten: adressbooks ) te gebruiken: caldav2.soverin.net of caldav.soverin.net

Met het volgende commando kan je proberen de status op te vragen:
curl --user 'accountnaam@jemaildomein.nl:wachtwoord' -X PROPFIND https://caldav2.soverin.net/calendars
Voorgaande uitgebreid met “| xmllint -format - | grep href” maakt het wat leesbaarder.

Zelf beschouw ik de contactlijst/agenda faciliteit, na best veel tijd er in te hebben gestoken om het te gebruiken, feitelijk als unsupported en wordt sws formeel bij Freedom ook niet genoemd als beschikbare dienst. Dus de helpdesk zal je ws niet gaan helpen.

Dank voor je snelle heldere reactie. Dan reken ik voorlopig niet op deze services van Freedom. Gelukkig zijn de IMAP- en SMTP-services van Freedom ook prima met andere CalDAV- en CardDAV-services te combineren.