Canal+ stopt gedurende enkele minuten

Het bekijken van een televisie programma stopt soms spontaan, beeld staat stil. Dit duurt een minuut, soms iets langer. Is nu al 3 avonden achter elkaar. Andere ook deze ervaring?

Tijdje terug hier ook, amino even minuutje van spanning af loste het op.

Bij mij gebeurt dit regelmatig bij programma’s van de VRT (Één en Canvas). Bij andere zenders eigenlijk ongeveer nooit. De live-stream lijkt niet tegelijk goed door Canal Digitaal te kunnen worden ontvangen, opgenomen en tegelijk ook doorgestuurd. Het ligt niet aan het amino kastje of mijn verbinding in huis want alleen deze zenders hebben er last van. Eens de live-stream onderbroken is duurt het 1 of 2 minuten en dan gaat het vanzelf verder. Kastje opnieuw opstarten is dus niet nodig. Evan naar een andere zender zappen en dan terug werkt ook.

Heb dit ook, regelmatig, erg hinderlijk. Soms gaat het uren goed en dan is het iedere keer om de paar minuten mis. Soms zo erg dat de amino vastloopt en gereboot moet worden.

Soms bevriest het beeld minder dan een minuut, maar soms ook langer, of permanent, dan moet je echt ingrijpen door te switchten of te rebooten. Blij dat meerdere mensen dit merken. Ik dacht al dat het aan de firmware of de hardware van de amino lag. Heb het ook al bij de helpdesk gemeld.

zie ook: Amino problemen

Dank jullie wel. Ben blij dat het al doorgegeven is aan Freedom. Bij mij is het ontstaan na de upgrade van 200Mb naar 1Gb.
Als ik tijdens de freeze van kanaal wissel is het even voorbij. Soms is het een keer per avond en soms meerdere keren achter elkaar.
Ook ik zal een ticket aanmaken bij Freedom.

1 like

Ik kan niet aangeven wanneer het bij mij is begonnen, heb geen directe aanleiding kunnen vinden.

Rudi