Ik maak me dan nog wat zorgen over waar de instellingen voor herinneringen, series en dergelijke staan. Zit dat dan in de cookies die je weigert of ergens anders.
Vreemde is dat als je de cookie gebruiksgegevens leest dta sommige cookies wel nodig zijn voor inloggen, maar welk detail daarvan dan is onduidelijk. Daarom heb ik de ‘Alles Weigeren’ knop mara niet gebruikt, mede om de werking ten opzichte van CANAL+ te kunnen vergelijken.
Je instellingen, profielen, voortgang in series, welke programma’s je volgt, geschiedenis enz. dat staat allemaal in je account opgeslagen, in de server van NLZiet. In de cookies zie ik veel analytics, sessions ID’s en weergave parameters voor de video player.
Ik heb de app even door mijn https-decryptor gehaald om te zien wat er naar wie gecommuniceerd wordt als je voor ‘Alles weigeren’ hebt gekozen. De stream is van een NPO programma. Ik zie een transactie logboek bij Google Firebase, CloudFront om alle thirdparty dingen te laden, user tracking bij Google Analytics en Snowplow, media licentie toestemmingen bij NPO, NEP en Bitmovin, user & content verzoeken op de NLZiet API’s en StreamGate met CDNs voor de video en plaatjes zelf.
Dit is mogelijk niet alles, omdat mijn AdGuard Home DNS het een en ander blokkeert. Daar zie ik pogingen om Conviva, Google Ads, braze.eu en mess-lab.com te bereiken.
Dat klinkt hoopvol.
Als we functioneel tevreden zijn over NLZiet, zal ik eens zien wat er gebeurt als we alle cookies weigeren.
De keuze was tussen geen TV, of “het is niet alles en werkt maar net acceptabel” TV, in combinatie met het probleem dat geen TV aanbieden geen optie was en eigenlijk alleen CanalDigital TV via alle netwerken aanbied.
Anco heeft daar al eens uitgebreid uitleg over gegeven ergens op dit forum.
Ik denk dat je dit artikel bedoelt? Niet door @Anco gepost maar misschien wel geschreven
Er is inderdaad al vaker over geschreven (zoals MartijZ en “net” aangeven). Waar in de discussie/informatie steeds voorbijgegaan wordt is dat Europa een verbod heeft op koppelverkoop. Wanneer je een TV abonnement wil nemen dat mag dat volgens het Europees verbod op koppelverkoop niet inhouden dat je dat abonnement gekoppeld moet afnemen met de internet-dienst. Dus volgens Europa moet je gewoon TV van KPN of van Ziggo kunnen afnemen terwijl je Internet van Freedom neemt. Maar de Nederlandse politiek heeft die wettelijke verplichting niet overgenomen, wellicht onder druk van de lobby van die grote partijen die dan beweren “dat het technisch onmogelijk is”. Met de huidige stand van de technologie is dat natuurlijk een flauwekul argument, maar ja, we zitten er maar mee.
Voor mij hoeft het niet, maar als je een wat ruimer zenderaanbod wil (ruimer dan digitenne of nlziet) dan word je op die manier als consument in de handen geduwd van illegale iptv streaming diensten. Zo gaat het ook met andere zaken: als wat de consument wil niet op de legale markt verkrijgbaar is (denk bijvoorbeeld aan drugs) dan duw je de consument die het echt wil in handen van de illegale markt.
Alleen NLZIET lijkt ook bij alle providers beschikbaar te zijn?
Zelf kijk ik geen Nederlandse TV en dan zijn legale IPTV diensten plots wel betaalbaar.
Het zenderaanbod van NLZIET is erg beperkt in vergelijking met bijvoorbeeld Canal Digitaal.
Als je geen Canal Digitaal (Canal+) wil maar wel veel zenders dan is er in Nederland geen legaal alternatief dat onafhankelijk is van je Internet provider.
Je hebt wel losse abonnementen voor Discovery enzo. Wellicht zou je daarmee legaal een vergelijkbaar aanbod bij elkaar kunnen verzamelen, maar je krijgt een waaier van applicaties, specifieke compatibiliteitsproblemen en het zal een vermogen kosten.
Ik zit zelf bij Sweet TV. Met mijn abonnement heb ik hier 222 zenders en een beperkte selectie on-demand films, series, tekenfilms. Het werkt gewoon met mijn Samsung TV uit 2014 en kost een paar tientjes per jaar. Het enige is dat je dan (net als ik) Oekraïens moet willen leren
Ze bieden ook voor een aantal andere landen een vergelijkbaar pakket aan, maar helaas geen Nederlands pakket.
Oxen deel 4 zou zaterdag 6 juli uitgezonden worden.
Maar voetbal op 1 en 2.
Via npo start is de serie ook te bekijken.
Deel 3 was er wel, Deel 4 niet, ook niet via terugkijken.
Via NLziet wel, zelfs met vooruitkijken naar deel 5 en 6.
Voorlopig staat het sein voor NLZiet op groen en TV van Freedom op rood.
We beslissen denk ik eind van de maand.