Capaciteitsproblemen?

hierop 2 tips:

.1. gebruik de tags @Freedom en @Helpdesk

.2. maak een mail aan de HelpDesk, waarin je noemt:

Dan heeft de HelpDesk meteen alles bij de hand, en hoeft er niet een paar keer heen-en-weer te worden gemaild.

1 like

Ik hoop dat Freedom aka @moderators dit oppikken.

( mijn bescheiden mening … )
Moderatoren bewaken het niveau hier,
en “lopen rond” als scheidsrechter op het forum.

Ja, ze hebben een korte lijn naar @Freedom zelf, maar
dat is niet hun rol.

Daarom vind ik zelf het zuiverder ( ? goede woord ? ) om zèlf de @Helpdesk een tikje op de schouder te geven.

( maar onze huidige moderatoren zullen zelf ook soms kiezen om Freedom een tip te geven )

1 like

:+1:

fyi: @Helpdesk en @Freedom zijn geen valide tags noch gekoppeld aan een forum-userid. De tag “moderators” benoemd de groep waarin Moderators zitting hebben.

Onlangs had ik precies die discussie dat (ook) ik graag zou zien dat Freedom en Helpdesk als userid lid zijn van het forum en in die rol kunnen worden aangroepen. Ik heb ik toen begrepen (ik meen van @Anton ) dat moderatoren korte lijntjes hebben en waar nodig, dan binnendoor iemand van Freedom weten te benaderen.

Dank!

Sinds 19 oktober al ticket open staan maar helaas nog geen reactie van support.

Net maar even mailtje achteraan gestuurd met link naar dit draadje.

Is de klantenservice offline ofzo?

Nog altijd 0 reactie op mijn ticket, anders dan de “we hebben je ticket ontvangen”. Staat open sinds 19 oktober. Dat zijn al 15 kalenderdagen dus.

Gister en vandaag maar bellen. Maar steeds na 20 minuten wordt de verbinding verbroken, uiteraard zonder dat ik een medewerker heb gesproken.

Begin zo het gevoel te krijgen dat Freedom misschien eerst maar eens orde op zake moet stellen voor bestaande klanten en aanbod, en daarna pas weer nieuwe klanten moet gaan aannemen. Want dit werkt niet zo.

1 like

Heel herkenbaar, tickets blijven liggen.
Ik verwacht dat je binnenkort terug gebeld wordt.

En als het een moeilijke vraag is, gaan ze een telefoongesprek plannen.

2 likes

En alle gemiste oproepen worden teruggebeld

1 like

Hier soortgelijke problemen. Toen ik nog 500/500Mbit had (KPN netwerk) via XS4ALL en later Freedom eigenlijk altijd volledige snelheid tijdens downloaden en verschillende speedtests.
Sinds 2 maanden 1Gbit en sindsdien is de download heel erg wisselend.
Intensief contact gehad met de helpdesk (top service) en het lijkt niet aan mijn setup of het stuk fiber van mijn huis naar de dichtsbijzijnste kast te liggen (modem traint op 940/940).
Ligt nu bij KPN (die zijn zelfs langs geweest maar bevestigen dat het niet in mijn setup of modem (5590) zit) maar dat gaat waarsch even duren.

Resultaten:
-https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ doet 450Mbit down/927Mbit up, 5ms.
-Freedom LibreSpeed (zowel server 1 als 2) doet 725Mbit down/995Mbit up, 6ms.
-https://www.speedtest.net/ doet 902Mbit down/919Mbit up, 6ms
-Een game downloaden via bijv Battle.net launcher gaat dan wel weet met 90MB/s maar de 10Gb.bin van freedom speedtest zwabbert tussen de 30 en 45MB/s.

Ook wget/curl naar Transip en Freedom komen niet boven de 50/75MB’s uit.
Heb zelf het idee dat er ergens een capaciteit/routeringsprobleem zit waardoor de download resultaten zo wisselend zijn.
Denk er over om het nog even aan te kijken en anders terug te gaan naar 500Mbit, daar haalde ik eigenlijk altijd de maximale snelheid.

Zal dan wel heeel druk zijn, want nog altijd niets :frowning:

Ja ik ben inderdaad ook paar maanden geleden van 500 naar 1000 gegaan.

Je bevindingen klinken erg overeenkomend inderdaad.

Hoe heb je dit gemeten?

Dit is bijvoorbeeld afgelopen 24 uur (8-11-2022 10:45 - 9-11-2022 10:45).

Rond 20:30 zie je gateway + 1.1.1.1 oplopen (zit overigens ook 5-10% packet loss bij).


Kan het zitten in de belasting van het PON netwerk van KPN waar je op zit?

Zit niet op PON maar op AOT.

Maar goed, zoiets zou mogelijk kunnen zijn hoor. Het lijkt te zitten tussen mijn router en de freedom gateway.

Het kan dus goed in het KPN deel zitten. Misschien dat Freedom een ticket kan inschieten bij KPN.

Nog zo’n mooie:
(afgelopen 24 uur vs afgelopen 7 dagen, IPv4)

Wordt er dagelijks rond 20:10 iets geschakeld ?!?

Downloaden alle Windhoos_PC’s of Appels om even over 8 allemaal hun updates ?!?

Er lijkt een avond-gebonden iets achter te zitten …

Moeten wel een boel updates zijn als het elke avond zo veel is haha.

Sowieso zouden de updates dan harder moeten trekken dan de lijn aankan, want waarom anders zou de latency zo oplopen.

Maar moet toegeven dat ik het ook niet onderbouwd uit kan sluiten ja.

Ik zie een verband met IPTV inschakelen op NPO1

Wij hebben geen IPTV

Ik bedoel in het algemeen.
Heel veel mensen zetten hun tv aan en de tvgids gaat updaten.
Vergelijk komende dagen maar eens met voetbal.