Catch All adres voor extra domein

Ik heb een nieuwe domeinnaam toegevoeg bij MijnFreedom en een mailalias naam@ naar @freedom ingesteld. (domeinverificatie is gelukt, MX records zijn goed ingesteld, mail naar abuse@ en naam@ werken)

Maar nu … zou ik een Catch all op de nieuwe domeinnaam willen instellen. Helaas werkt dat niet. Een alias of forward van alle mail aan *@domein naar mijn @freedom.nl kan ik net instellen.

Ben ik nu zo dom of is dit een slimme wens?

Zit dat niet bij/met mijnFreedom → domein → instellingen waar je dan één van je mailboxen kan aanwijzen die moet gaan dienen als catch all ?

(NB: imo is het beter om mail aan ongedefinieerde mailadressen, af te keuren zodat je geen blackhole wordt waar mensen hun vuil in kunnen blijven - en gaan - donderen).

Helaas niet. Domein is geregistreerd bij een andere partij. Daar kan ik DNS records aanpassen. Voor de mail wilde ik een Catch All naar mijn mailbox bij Freedom (bij een van de gekoppelde domeinen kon ik wel kiezen uit de 1+4 mail accounts bij Freedom).

Bij alle andere gekoppelde domeinen kan ik alleen kiezen voor “Weiger e-mail aan niet opgezette adressen” (zie hieronder)

Interessant… de pulldown biedt dus maar (g)één keuze ?
Mogelijk kun je alleen catchall doen wanneer het elders wonende domein verhuisd naar Freedom. Ik zou in jouw geval een ticket maken en ter meerdere glorie voorleggen aan de helpdesk.
//–//
Ik zou willen/denken dat wanneer je de mail conform MX records doorstuurt en laat afhandelen door freedom, je die daar dan als keuze kan laten afwijzen of idd met catchall op één van de bestaande freedom mailaccounts kan laten ontvangen.

Je kan dan ws ook geen mailbox maken op naam van het andere domein wier mail je naar freedom wil doorsturen ?

Mogelijk dat Freedom dit & alleen catch-all toestaat voor bij hun in beheer zijnde domeinen.
Ik kan mij freewheelend indenken dat de mailbox+iets@mailbox.jouwdomein.nl constructie hier debet aan is waarbij het alleen werkt voor domeinen die onder beheer staan van Freedom.
Mailadressen en daarmee catchall zelf zijn geen onderdeel van DNS en worden afgehandeld door de mailserver(s).

Ik ga het melden bij de Helpdesk