DNS editor bug: puntjes worden niet meer geaccepteerd in de DNS entries

Er blijkt plotseling een hele vervelende bug in de DNS editor te zitten: Puntjes in de ‘NAAM’ van de entry worden gezien als fout en niet geaccepteerd. Hierdoor werkt er mogelijk van alles niet meer, zoals bijvoorbeeld:
TLSA records: TLSA record voor DANE geeft foutmelding in DNS tabel - #8 door PeterB
ACME challenges: Probleem met TXT record voor Let's Encrypt

Ik weet niet of het alleen in de editor zit of dat het ook nog doordringt in het daadwerkelijk niet opnemen in het DNS record als het eerder er wel in stond.
In ieder geval kan je entries waarin puntjes staan niet meer wijzigen, veranderingen worden niet geaccepteerd.
Ook nieuwe entries met puntjes worden niet geaccepteerd.

Zijn er nog meer leden die dat probleem hebben?

1 like

Slechte zaak en ook maar een ticket ingestuurd naar Freedom & Soverin.
Ik kan helaas geen ldap service records (_ldap._tcp) inbrengen op/voor mijn domeinen.

nslookup -type=SRV _ldap._tcp.mijndomein.nl

1 like

Ook naar Soverin? Ligt het probleem met de DNS editor dan bij Soverin?
Kunnen we als klant bij Freedom een ticket inleggen bij Soverin? Ik ben namelijk geen rechtstreekse klant bij Soverin.
Het blijft in mijn ogen zo dat Freedom verantwoordelijk is en het moet oplossen. Of dat laten oplossen is, is voor mij als klant van Freedom niet belangrijk.

Maar misschien versnelt het ticket rechtstreeks bij Soverin het proces.

@PeterB @anon0224 Zouden jullie mij in DM jullie ticketnummers kunnen sturen?
Ik kan dit probleem bij mij reproduceren. Dus ik neem dit dan ook graag mee.

1 like

Het lijkt weer te werken; De puntjes in de naam van de entry worden weer geaccepteerd.
Althans voor TLSA. Daarmee dan ook voor DANE op zowel webserver en emailserver, zoals tevens blijkt uit een test op internet.nl. (die ziet de wijziging eigenlijk direct).

@sebas Van de helpdesk heb ik nog geen officiële terugkoppeling. Dus of het ook definitief is opgelost weet ik niet.

1 like

Het probleem is inderdaad opgelost. Soverin heeft dat 17 uur geleden gemeld.
Op dat moment was ik niet achter mijn computer dus was onopgemerkt gebleven voor mij tot net :slight_smile:

3 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.