Doorgaan met de discussie van 17 mei 2023 13.37: TV-ontvanger van Canal Digitaal:

Doorgaan met de discussie van 17 mei 2023 13.37: TV-ontvanger van Canal Digitaal:

Dat is niet te voorkomen, want de ontvanger loopt met grote regelmaat vast als je pauzeren of opnames gebruikt. Dan is een POR de enige oplossing.

Dat mag je dan ongeveer dagelijks doen.

Ik ben benieuwd hoe lang we zonder de update kunnen. (AB wordt niet aangeraakt voor iets anders dan aan of uit)

1 like

Ik neem even aan dat het de volgende firmware betreft:

  • Build-versie: 112122
  • Branch-versie: stable-10.1.0-rc3 (RC3 == Release Candidate-3 ???)
  • Portaalversie: 10.1.0
  • Datum: 2023-05-10T10:14:33Z
    Je krijg die versie automatisch als je de Amino van de stroom afhaalt en/of weer opnieuw opstart.

Voorheen had ik:

  • Build-versie: 110879
  • Branch-versie: stable-10.0.1
  • Portaalversie: 10.0.1
  • Datum: 2023-03-13T13:00:14Z
    Dan dus vooral de tip hierboven: Niet opnieuw opstarten, niet de stroomkabel verwijderen.

PS. Lichtpuntje dat het bericht om 13:37 door Freedom geplaatst is.

Helaas betekent dat ook: niet pauzeren, geen opnames gebruiken, want dan heb je een kans dat de boel vastslaat en zal je wel een POR moeten doen en krijjg je dus de defecte firmware.
Vraag is dan waarom CD de uitrol niet direct blokkeert bij een dergelijke melding of nog beter: terugrolt naar de vorige firmware versie. Ik denk dat Freedom alle recht heeft dat van CD te vereisen.

1 like

Interdaad @PeterB

Vraag aan de @FreedomBot helpdesk dus:

  • Waarom is dit (de firmware upgrade naar 10.1.0-rc3) niet geblokeeerd?
  • Wat is de status van jullie verzoek bij CD om dit te blokeren?
  • Wat is het antwoord tot nu toe van CD op jullie blokkade verzoek?
  • Het staat niet op de Helpdesk-pagina met veelvoorkomende problemen, zoals hier vermeld, moet ik dan toch nog (ondanks dit bericht) individueel jullie bellen?

Vraag me af, hoe je het moet lezen?
Zover ik weet is 10.1.0 het versie nummer van de software bij CD die het aan stuurt.
En heeft het build nummer en de datum betrekking op de software in de Amino.

Ook rollen ze het in stappen uit aan de klanten.
Dan is niet iedereen de klos bij dit soort blunders.

Het is niet een veelvoorkomend probleem.
Gewoon een foutje in de update.
Bellen heeft geen zin op dit moment, dat heb ik vanmiddag al gedaan.
Ze hebben het onderzocht en zijn in overleg met met CD.

O, hoe weet je dat?
Al zou het niet veel voorkomend zijn, het is uitermate vervelend en getuigt van een slechte kwaliteit en van een organisatie bij CD die zijn firmware update proces niet op orde heeft.

Je moet wel dit incident scheiden, van de algemene indruk die je van CD hebt.
Toen ik het melde, is Freedom direct aan de slag gegaan en ze kwamen er achter dat het drukken van de kruis knop de trigger was. Ik heb netjes feedback gehad, nadat ze de storing online gezet hebben.
De bal ligt nu bij CD.

Ik vind het update systeem ook een beetje raar.
Zover ik het begrepen heb, is het zo.
Eerst krijgen alleen de mensen die op het reset knopje drukken de update. (bèta)
Dan krijgen de mensen die koud herstarten de update. (RC)
Daarna gaan ze geforceerd de ontvangers herstarten, maar niet alle klanten tegelijk. (Final)

Ik trek hieruit de conclusie, dat te weinig mensen de bèta versie testen.
Een dagelijkse gebruiker van CD die alle functies gebruikt, ziet zo’n fout direct.

Ik zou dat graag iets meer in de handen van de klant zien.
Gewoon te plannen in het menu van de Amino.
Een beperkte vrijheid wanneer je overstapt op de volgende versie.
Dat kan al simpel met een vinkje, dat je geen RC wenst bij koude herstart.

* Een koude herstart is de spanning er even af en een warme herstart is als je het vanuit het menu doet.

En nu zelfs nog geen roll back naar de oude firmware, ook niet na POR, terwijl het probleem al dagen speelt. Nog steeds de crappy versie van 10 mei.
Dan ben je als CD compleet incompetent.

Update voor de Amino.

Build 112475 22-05-2023
Portaal 10.1.2

En, al bugs gevonden? :wink:
Ik ben benieuwd of deze stabiel is. Geen flauw idee welke versie we hebben, sinds een tijdje gaat ie niet meer compleet uit 's avonds.

Ben er nog niet aan toe gekomen, om tv te kijken.
Ik ga ook niet actief op zoek naar bugs, gebruik de ontvanger gewoon.

De grootste kwelgeest blijft de home pagina, die ik niet wens te zien.
Daarin verschilt mijn opvatting met de ontwikkelaars van de software.

Hij reageert hier net zoals de versie daarvoor.
Als je met doorspoelen gaat spelen, gaat er van alles mis.

Bedankt voor de test, blijft de ontvanger hier nog even zoals ie is.

Het is weer een ramp. Ook de nieuwe firmware versie van 22 mei werkt niet goed.

Nu reageert hij traag, niet of nooit op de afstandsbediening. Oplossing in dat laaste geval is weer een POR.

Dat er dit soort weer hele andere bugs optreden na een firmware ‘verbetering’ voor een ander probleem, wijst er in mijn ogen op dat de firmware architectuur niet deugt. Waarschijnlijk Chinese spaghetti firmware, althans daar heeft het alle kenmerken van.