Dreammachine Pro via SFP

Heb sinds afgelopen week een Freedom aansluiting. Ik kwam van T-mobile waarbij ik een mediaconverter had zitten tussen mijn UDM Pro en de glasvezel. Na overgang naar Freedom werkt deze constructie prima. Echter, ik moet die mediaconverter terugsturen dus lijkt het mij het mooiste om direct glas in de UDM Pro te laten binnenkomen.

Bij de specificaties voor glas staat het volgende:
1Gbit (1000Base-BX-10-U)
SFP specificaties: TX 1310 nm , RX 1490/1550 nm
Type Fiber: singlemode Fiber (9/125) met SC/PC connector (blauw) of SC/APC (groen)

Voor zover ik heb kunnen bepalen gaat er SC/PC in de mediaconverter van T-mobile. Dus daarom op de volgende SFP module gekomen:
DrayTek SC SFP BiDi RX 1490/1550 nm - TX 1310 nm 20km,

Echter, het werkt niet.

Netjes alles ingesteld, zoals PPoE met fake@ en wachtwoord, VLAN 6 etc. De SFP verbinding is er maar geen internet.

Iemand een idee?

Groet, Rob

1 like

Ik zag een posting bij de KPN:

https://forum.kpn.com/internet-9/is-deze-sfp-module-geschikt-draytek-bidi-1-25g-rx14-15-20km-sc-3-3v-526654

Ik gebruik een SFP van fs.com en die is generiek.

Het is zowaar gaan werken. Alles nog eens doorgelopen, mogelijk was de handmatige duplex mode niet goed opgeslagen. Heb vervolgens een tijd gewacht en opeens was de verbinding daar. De Draytek SFP module werkt dus.

Die van SFP is LC. De Draytek is SC (volgens mij de enige).

Bedankt voor de reacties en meedenken!

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.