E-mail berichten naar mij gaan retour afzender

Af en toe krijg ik klachten van anderen die mij een e-mail proberen te sturen. Vandaag was het weer raak! De verzender krijgt de e-mail terug met de opmerking dat het spam zou bevatten en daarom niet wordt doorgestuurd. De voorlopige oplossing welke goed werkt is het bericht aan mij te sturen als PDF.

Wie herkent dit probleem?? En wat is de oorzaak en wat kan er aan worden gedaan?

Alvast bedankt, Hans

Dingen die je direct kunt doen.
In MIJNfreedom het filter een tandje lager zetten.
En de afzender of afzender-domein op de whitelist te zetten.

Verder kun je de details bestuderen, die in de afgekeurde mail (response) staan.
Op welke plek is de mail geweigerd en om welke reden.
Dat kan ook al direct bij de afzender gebeurt zijn.

2 likes

Bedankt Erik, dat antwoord kwam wel heel snel!
Ik ga jouw suggesties instellen. Voor alle duidelijkheid; het betreft zakelijke e-mail naar mij gestuurd waar ik geen zicht op heb. Ik zelf ontvang geen foutmeldingen. De afzender heb ik gevraagd om mij de foutboodschap te sturen maar dat had hij al verwijderd. (Kan ik me wel voorstellen als je als bedrijf veel mail ontvangt)

Hans

Ik hoor wel eens dat sommige providers bepaalde bestanden weigeren in de smtp.
Ik kreeg ook de tip om nooit puur ‘html’ mail te sturen, maar ‘platte en html’ te gebruiken.
Bij helemaal platte tekst ben je het minst verdacht voor spam filters.

Ik lees, dat het over bedrijfsmail gaat
Als de onderwerpen en/of de teksten in het engels zijn, zullen de nederlandse spamfilters hier sowieso al een hogere spamscore aan geven, waardoor sommige mails wellicht nét over de grens gaan.

Ik kwam op het idee de PDF van de verzender met daarin de 'foute" e-mail uit te pakken en dat via een ander e-mail adres naar mij zelf te sturen. Hopelijk treedt het probleem dan ook op en kan ik het uitzoeken. Heb nu even geen tijd maar morgen is er weer een nieuwe dag. (En dan moeten we toch allemaal binnenblijven - lockdown!)

Ik heb zoiets ook gehad met het doorsturen van mijn salarisstrook. Het zoude waarlijk fantastisch zijn als ook aan de kant van de beoogd ontvanger (ik dus, van de Freedom) een bericht zou kunnen worden gegenereerd met de mededeling dat een mail van die-en-die aan mij is geweigerd , en waarom. Ik had er namelijk helemaal geen weet van totdat ik buiten werktijd mijn werk-account checkte en er uuuuuuren later achter moest komen dat het niet gelukt was.
Nu zit ik op tracking nummers te wachten die maar niet willen komen. Ik vrees dat daar hetzelfde aan de hand is.

Groet,
Bas

1 like