Ik heb bij Versio (voorheen QDC) al jaren een eigen domeinnaam. Dit voor mijn thuis webservertje. Sinds een paar jaar heb ik de MX records aan protonmail gekoppeld. Tot zover allemaal prima. Ik zou alleen graag de web server mails willen kunnen laten versturen via de SMTP server van Freedom. Ik heb al gezien dat ik in MijnFreedom een domein kan koppelen. Wat houdt dat koppelen precies in? Mails -naar mij- moeten gewoon naar Protonmail blijven gaan, het is puur dat ik voor dit domein dus uitgaande mails wil kunnen sturen.
Waarom wil je de Freedom SMTP server gebruiken? (Anders, waarom niet die van Proton gebruiken?) Het wordt wat ingewikkelder volgens mij, omdat je moet zorgen dat alles “klopt” zodat je mail niet wordt geweigerd of als spam aangemerkt. Uiteindelijk kan dit technisch gezien wel, maar ik weet niet of de Freedom/Soverin domein instellingen het toestaan om enkel verzendende partij te zijn.
1 like
facepalm WAAROM HEB IK DAAR ZELF NOU NIET AAN GEDACHT?!
Ik dacht dat je dan die bridge nodig zou moeten hebben, maar je blijkt gewoon een smtp token aan te kunnen maken. Thanks, ik kan weer mailen, haha