Eigen modem ook ont?

Goedemiddag,

2 weken geleden is de kabel binnen gebracht. Heb mn eigen modem.
Nou was het mij niet helemaal duidelijk of ik dan ook mn eigen ONT moet halen of dat Freedom deze wel levert!? Zo ja heb ik deze op het oog:

Iemand die mij hierbij kan helpen?

welkom @NonXistant ,

als je iets zelf wilt doen, dan haal je veel gegevens uit het item dat door een :spraydot: Freedom-klant van het eerste uur bij elkaar is gezocht en geschreven
https://community.freedom.nl/t/terminologie-rondom-glasvezel

Verder is jouw vraag niet ‘zomaar’ te beantwoorden:

  • glas kan AON, GPON, XGPON en zo zijn
  • het uiteinde van jouw specifieke aansluiting zal blauw of groen wezen;
    dat zijn fysiek verschillende uiteindes, waarop echt iets anders moet komen.

Meestal wordt in de oplever-papieren (e-mail) wel beschreven wàt er bij jou in huis komt te hangen.

Lees dan bovenstaand item en je zou zelf al een eind moeten komen in de keus voor een eigen ONT.

Bedankt voor je antwoord. Komt Gpon binnen.
Maar goed m’n vraag.
Geen modem vanuit freedom. Moet ik wel een eigen ONT aanschaffen of leveren hun die wel

Ja, er wordt altijd gezorgd dat je een ethernet kabel kan aansluiten (dus mediaconverter / ont / ntu). Hier (e-fiber netwerk) gebruik ik ook mijn eigen modem en heb ik van Freedom een Huawei ONT opgestuurd gekregen (welke nooit de doos uit is geweest, SN op de doos alleen even ingevoerd in mijn eigen Fritz!Box 5590 en klaar. :slight_smile:

Thanks voor je antwoord :ok_hand:

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.