Hallo,
Gisteren heb ik bezoek gehad van een KPN verkoper die beweerde dat ik op mijn glasvezel weer terug kan komen bij KPN. Hij probeerde mij over te halen terug te keren naar KPN. Uiteraard ben ik daar niet op ingegaan. Ik dacht zelfs dat die man zich vergiste maar bij nader onderzoek zag ik dat mijn glasvezel nu eigendom is van KPN en niet meer van T-mobile nu DIDIDO. Op de site van freedom zie ik dat ook als ik op mijn postcode check. Op mijn freedom factuur staat nog steeds Fiber-operator als belichter. Hoe zit dit?
Dat klopt, het netwerk was van Primevest die dit samen met het toenmalige T-Mobile heeft uitgerold. KPN heeft het netwerk van Primevest gekocht, zie bijvoorbeeld: DPG Media Privacy Gate
Dit gaat om de fysieke kabels in de grond. De belichter hoeft niet ook KPN te zijn, de belichter is de partij die signaal zet op de kabel. Dat kan dan dus ook prima Fiber Operator zijn en dus juist op je factuur staan. In sommige gebieden is er in het KPN netwerk geen keuze en is KPN zowel de eigenaar van de kabel als belichter, wees blij dat dat bij jou niet zo is, want dat scheelt je elke maand fors geld.
Bedankt voor je reactie… Alles klopt dus.
We hadden hier AON voor alle belichters.
Als ik terug ga naar KPN moet ik over op XGS-PON.
Dat is ook iets om rekening mee te houden.
Dit kan overal anders zijn. Hier ligt de vezel er al 15 jaar. Dit is de 3e vernieuwing.