Email programma

Hi, ben nieuw hier. Ben aan het ontgoogleën en zoek een ander mailprogramma. Tips?
Voor Android. Tablet en smartohone, beide samsung.

thunderbird wellicht? Zowel op de desktop als mobiel beschikbaar. Maar voor welk OS en device zoek je iets?

2 likes

Bedankt, ik ga thunderbirds proberen.

1 like

Ik vindt Thunderbird de beste die ik tot nu toe gebruikt heb.(oude naam K9)

De Samsung email app, heb ik ook gebruikt.
Die je dan het best uit de Samsung winkel kunt halen.
Die uit de Playstore deed het namelijk niet lekker.(andere versie)

Heb er wel meer getest, waren allemaal niet mijn ding.

1 like

Ik gebruik FairEmail op Andriod.

4 likes

Ik gebruik al jaren FailEmail het wordt door een Nederlander geschreven en z’n code is behoorlijk goed.
Je kan het gebruiken via F-Droid.

Probleem kan zijn als je gebruik wil maken van de advanced features(betaalde extra opties). Omdat je via F-Droid geen betalingen kan doen kan er ook geen extra versie gemaakt worden. Bij GooglePlay wordt het abonnement via playstore geregeld.
Op m’n google vrije GrapheneOS moet de versie met de uitbredingen dan door FairEmail zelf opgehaald worden. (ssideload).
Ik heb de extra opties omdat ik vond date de ontwikkelaar recht had op wat geld.

Als je toegang wil tot Microsoft Exchange servers dan heb je de versie in de playstore nodig omdat dat een voorwaarde is van Microsoft.

Ruim 8 jaar geleden had ik nog k9mail in het portfolio.

3 likes

Playstore is best wel wazig. Kost de pro versie eenmalig €7,49 ?

Ik gebruik ook Netguard van Marcel en daar is de betaling éénmalig en die wordt bijgehouden de Play Store en zo ook weer toegekend bij een herinstallatie.

De Github voor FairEmail is: GitHub - M66B/FairEmail: Fully featured, open source, privacy friendly email app for Android en je kunt Marcel ook mailen met vragen of voor support. Op de Github staan al

FairEmail is gratis op F-Droid. (alleen zonder toegang tot Microsoft Exchange *), deze kan wel IMAP toegang krijgen naar allerlei mailservers.
Naast F-Droid kun je ook direct vanaf de github side-loaden. Via F-Droid kun je alleen geen aankoop bewijs invoeren voor prive donaties. Bij de directe download kan dat wel en die waarschuwd dan ook steeds als een courante versie beschikbaar komt voor download.
Voor certificatie in de Playstore moet de schijver betalen voor een Audit van Google, een Audit van Microsoft, certificaat voor code signing en toegang tot de playstore. (en een percentage van elke transactie afdragen)
De google audit is voor API toegang tot gmail.
De betaling in Playstore (als je die hebt, die heb ik niet) is eenmalig tenzij erbij staat dat het een abonnement is.

Kortom dat de schrijver die kosten best voor wil schieten maar ook graag weer terug wil zien snap ik.