Email/web site storing

Helaas is er nog steeds een storing op imap mail en de website (mijn freedom)

Dit bericht (28 april 2022 22.01: IMAP en Webmail verminderd bereikbaar) meld dat het is opgelost, maar helaas, imap laat me er niet in en de website (mijn freedom) ziet er wel erg apart uit zonder opmaak…

4 likes

:construction: We zijn er mee bezig. :construction:

Ik werd vanmorgen ook verrast door inlogproblemen bij de mail. Thunderbird overigens.

Ligt het aan mij of zijn er de laatste tijd echt veel meer mailstoringen?
En ligt dat nou aan Freedom of aan Soverin?

Aan Bastiaan,

Wilt u dan de storing op uw website plaatsen s.v.p.!!!

Daar was die site toch voor bedoeld?

Met vriendelijke groet,
Hendrik

Hij staat er: 29 april 2022 09.20: IMAP en Webmail verminderd bereikbaar

We plaatsen storingen zo snel mogelijk op de website. Ik ben alleen niet diegene die storingen op de website plaatst. Dat zijn mensen die tijdens het constateren van de problemen nog onderweg naar kantoor in de auto zaten of op de fiets naar kantoor.

Op het moment dat ze op kantoor waren is direct de melding op de website geplaatst. Het was nu even een samenloop van omstandigheden dat het niet direct na mijn bericht geplaatst werd.

Ik snap de frustratie en de vraag om duidelijkheid, maar heb ook vertrouwen dat we zo snel als mogelijk handelen wanneer er storingen zijn.

1 like

Ik snap de frustratie en de vraag om duidelijkheid, maar heb ook vertrouwen dat we zo snel als mogelijk handelen wanneer er storingen zijn.

Ik snap jouw opmerking dan weer, maar bedenk dat het voor ons onduidelijk is of jullie weten dat er een storing is. Zeker als een storing die er heel erg op lijkt ongeveer 7 uur daarvoor als ‘opgelost’ is gemeld. Bij mij (en waarschijnlijk bij anderen ook) leeft (misschien ten onrechte…) het beeld dat er een 24/7 NOC actief is dat ook de mogelijkheid heeft om storingsmeldingen op de site te zetten. Als er dan om 8:30 niets staat, dan is (gegeven die context) de aanname dat de storing nog niet bekend is, niet zo heel vreemd.

Daarom vind ik het ook heel fijn wanneer er hier even aan de bel getrokken wordt. :slight_smile: Dat mag altijd. Het gaat mij er hier meer om dat er vaak even intern ook geschakeld moet worden voordat we daadwerkelijk iets melden.

Geeft me wel een idee voor een mogelijk filmpje wat we kunnen maken over ons storingsproces. :smiley:

Geen gek idee… zeker als diegene die in de auto zit er dan ook in voorkomt :wink: Maar is het niet een idee om er voor te zorgen dat het plaatsen van een storingsbericht op de website door veel meer mensen gedaan kan worden? Desnoods iets heel beperkts zoals, in dit geval:

Melding: mailstoring (wordt aangevuld, hou deze website in de gaten…)
Start: 08:00
Eerstvolgende update uiterlijk: 09:15

Dit soort een-druk-op-de-knop berichten kan je klaarzetten en het helpt enorm richting de klant.

Wat ik me overigens afvroeg: gaat Freedom ook inzicht geven in de oorzaak van de storing? Ik ken bedrijven die dat doen en dat werkt best transparant.

Dat zijn er al een aantal. Maar die waren onderweg of op vakantie.

We zijn een beginnende provider en druk-op-de-knop oplossingen komen, maar zijn vaak nog niet gebouwd. Het is nu voornamelijk handwerk met templates.

Er was een probleem met de connectie naar de database (zoals de foutmelding ook al wel een beetje aangaf). Deze database wordt binnenkort ook naar een andere plek overgezet zodat dit soort problemen minder/niet meer voor zouden moeten komen.

Ah duidelijk. Wat die foutmelding betreft: de mobile-webmail skin zei ‘Aanmelding mislukt’ en Bluemail rapporteerde ‘Synchronisation failed’ - dus dat was weinig informatief :wink:

(en ik snap je opmerking over beginnende provider, maar suggesties blijven we natuurlijk gewoon doen :slight_smile: )

Ah… Ik kreeg in ieder geval op mijn computer een melding te zien met dat de connectie met de database niet lukte. :slight_smile:

Maar gelukkig is dat in ieder geval gefixed. :smiley:

Wat deze storing betreft, webmail en imaps lagen er uit. Dat werd vermeld (laat). Wat helemaal niet vermeld werd, was dat smtp er ook uit lag (authenticatie en, toen dat weer werkte, table lookup issues).

Had ik ook wel nuttig gevonden bevestigd te zien. Tijdens de storing.