End-of-data rejected: SPF Incorrect

Goedendag,

Sinds kort krijg ik onderstaande melding:

Sending of the message failed.
An error occurred while sending mail. The mail server responded: : End-of-data rejected: SPF Incorrect. Please check the message and try again.

Terwijl het versturen van e-mail tot op heden (sinds jaren eigenlijk), helemaal goed ging. Zonder deze foutmelding.

Ook de verificatie vanuit het Freedom dashboard op de domeinnaaminstelling bevestigt dat de DNS instellingen prima in orde zijn.

Nu las ik het topic van enkele dagen geleden, dat de melding toen ook al optrad. Maar zonder dat er echt een oplossing beschikbaar lijkt te zijn.

Ik heb een extern gehost en geregistreerd domein overigens.

Enige suggesties hoe dit op te lossen?

Het kan zijn dat er aan de achterkant een hikje is geweest waardoor de SPF check bij Soverin niet helemaal goed is gegaan. Die checks worden regelmatig gedaan, dus het zou niet zo mogen zijn dat dit voor lange tijd een probleem zou opleveren.

Het beste kun je in dit soort gevallen na een paar uur nogmaals proberen. Mocht het dan nog niet werken, dan kan je even contact met Freedom opnemen om te kijken of wij zaken aan de achterkant verkeerd zien staan/gaan. Mocht er iets bij Soverin mis gaan, kunnen we daar altijd tickets voor aanmaken of kijken of we dit al zelf zouden kunnen oplossen voor je.

1 like

Ok, dank.

Vanavond kan ik weer mails versturen.