Exclusieve uitnodiging crowdfunding

Ik heb geen antwoord voor je. Wel heb ik daarnet telefonisch contact opgenomen met Freedom om ze attent te maken op je vraag.

1 like

Het gaat hier om de nominale waarde dit is niet gelijk aan de emissie waarde. De emmissie waarde is ( de verkoop prijs) € 250.

Het was me duidelijk dat het (beiden) om de nominale waarde ging. Het punt dat ik probeer te maken is dat de nominale waarde volgens het prospectus (aanzienlijk!) afwijkt van de nominale waarde zoals die in het contract staat. Als ik het goed begrijp en bereken zou de nominale waarde uit het prospectus overeen moeten komen met de EUR 250 die als emissiewaarde gekozen is (dus niet EUR 1/32.000).

Daar hebben we inderdaad al een leuk topic over.

Het klopt wel.

Een certificaat is 0,003125% vh totale aandelenkapitaal van nominaal € 100. Nominaal € 100 * 0,003125% = € 0,003125

De nominale waarde van de aandelen is niet € 250,- maar € 100. € 250,- is de uitgifte prijs van de certificaten, daarmee koop je dus een nominaal aandeel van € 0,003125 wat 0,003125% vh aandelenkapitaal is.

Certificaten vertegenwoordigen € 50 (0,003125 * 16.000) en het appeltaart aandeel vertegenwoordigt € 50,-, gezamenlijk € 100

1 like

De commentaren van de backers zijn inderdaad hartverwarmend, zowel van de kleine als de grote beurs.

2 likes

De enige provider in Nederland waar mensen voelen dat het goed is om er een belang in te nemen vanwege de doelstellingen. Anders dan KPN waar het alleen om het geld gaat, en wie herinnert zich Nina Brink nog? Freedom wordt mede gedragen door haar gebruikers, die meer zijn dan ‘simpele’ consumenten.

Team Freedom: deze crowdfunding is een waanzinnig succes, heel veel succes in de komende tijd met het verder uitbouwen van de dienstverlening.

4 likes

Eerlijk gezegd vind ik het bizar hoe slecht Freedom met de marketing om gaat. Ik heb natuurlijk niets gehad, want dat adres was xs4all en dat heb ik sinds 1 januari niet meer. Gewoon al je members informeren is teveel gevraagd? Het lijkt wel of er alleen nog maar techneuten zitten die van hoe je je mensen bereikt totaal geen kaas hebben gegeten. Ik vind het totaal idioot dat ik dit via tweeakters moet horen.

Misschien is er ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid? Je kan je e-mail adres bij het crowdfunding platform aanpassen. Je kan je ook abonneren op de nieuwsbrief van Freedom, via die route kreeg ik de algemene aankondiging van de crowdfundingaktie vanochtend nog.

2 likes

Voor die nieuwsbrief heb ik me ook al diverse malen aangemeld, daar gaat dus echt iets fout. want daar was natuurlijk hetzelfde probleem. En dit lijkt me echt iets wat je naar iedereen stuurt.

Kan allemaal. Maar ik voorspel een ding: als dit de houding blijft, dan ga je natuurlijk nooit die groei bereiken. Dit zijn typische techneuten reacties.

Ja, in de off-topic groep. Daar keek ik dus niet.

Misschien gaat er iets mis bij jou? Ik ontvang al geruime tijd de nieuwsbrieven betrouwbaar en dat is voor zover ik weet ook bij anderen zo.

Ik vind het heel goed dat Freedom niet ‘gewoon’ dit soort aankondigingen aan iedereen stuurt. Sommige mensen willen dat niet, en ongevraagde mails kunnen gezien worden als spam. Iets waar onze provider zich terecht verre van zou willen houden.

Probeer je nog eens te abonneren op de nieuwsbrief? Dat kan hier, en op die pagina kan je ook de voorgaande nieuwsbrieven lezen.

1 like

ALLE crowdfunders hebben op het emailadres waarop ze geregistreerd staan bij crowdaboutnow de uitnodiging gekregen. Waarschijnlijk sta je daar nog op je oude niet meer werkende xs4all email adres geregistreerd. (check eventueel ook je spam box) .

Maar gelukkig ben je nog ruim op tijd om ook jouw appelpuntjes aan te schaffen. Dus is het niet echt belangrijk dat je de eerste uitnodiging niet hebt ontvangen en dit topic nog niet eerder had gezien. :+1:

“## je hebt je succesvol aangemeld voor de Freedom Nieuwsbrief.” Dit kreeg ik in maart/april ook na mijn (opnieuw) aanmelding toen. We zullen zien, nu.

Neemt niet weg dat de reacties op mijn, inderdaad boze, reactie me weinig vertrouwen geven. Of misschien is dit toch gewoon niet de goede club voor mij, maar dat hoop ik dan toch niet, als oud-xs4aller vanaf begin 1994.

Ja, maar dat kunnen jullie natuurlijk ook wel zelf bedenken, he (dat van die xs4all adressen). Als ik bij jullie had gezeten had ik dus wel eenmalig een mail aan alle huidige members gestuurd (dan zijn er maar een paar mensen boos). En had ik ook veel meet tam tam op sociale media gemaakt. En had ik vooral dit onderwerp in Freedom Nieuws geplaatst en niet in Off-Topic. Hoe je dat laatste kunt bedenken gaat mijn voorstellingsvermogen totaal te buiten. Dat je je super belangrijke Crowd Funding actie zelf Off-Topic verklaart.

Wat kunnen wij op dit moment betekenen om dat gebrek aan vertrouwen weg te nemen? Ondanks de open antwoorden en hulp die je van verschillende forumleden hebt gehad?

Een meer open en zelf kritische houding zou erg helpen. En verder stop ik deze discussie hier, heb gezegd wat ik wilde zeggen.

xs4all adres wijzigen bij crowdaboutnow is ook niet eenvoudig. Lijkt wel of ze alleen 's avonds werken. Dan krijg je pas antwoord. Wijzigen kan alleen via email. Ze mailen naar mijn iCloud email. Heel vreemd, want dat account gebruik ik nooit. Na paar dagen hebben ze gevonden dat ik met xs4all was geregistreerd. Vragen ze om mijn laatste 3 cijfers bankrekening. Weer een dag later willen ze ook postcode weten. En nog steeds is mijn email adres niet gewijzigd. Deze communicatie geeft niet veel vertrouwen. Je gaat je afvragen of ik wel echt met crowdaboutnow communiceer.

@anon17744841 , @joopgij , @Anton :

Eerst vond ik het jammer, dat alleen de eerste Crowdfunders werden benaderd en niet ook bijvoorbeeld de eerste FoundingMembers. Maar met boosheid kom ik nergens.

Wel ben ik heel erg benieuwd naar hoe Freedom zich ontwikkelt en wil dat actief ondersteunen op manieren waarop ik dat kan.
Dus snuffel ik regelmatig rond op :spraydot: Community en in het Freedom-nieuws. Zó kwam ik er dus al snel achter dat er een Crowdfunding aan zat te komen, nog vóórdat-ie begon.

Daar wil ik van harte aan bijdragen (al kan ik dat - privé - helaas niet in de vorm van een Appelpunt) .

Freedom.NL bestaat niet alleen uit techneuten:
de kleine horde gedreven mensen in het kantoor hebben - gelukkig - ruim voldoende technische kennis en vooral ‘hart voor de zaak’
Niet alleen díe mensen vormen Freedom:
Daarnaast merk ik hier in de :spraydot: Community dat er veel klanten zijn, die zich meer als ’ vrienden-van :spraydot: ’ gedragen.

Dat vind ik uniek. En ik geniet er van.
Dus @ Alle Freedom - Mensen & Vrienden :
bedankt voor wat jullie allemaal bijdragen. ( van harte gemeend )

2 likes