F-Secure via MijnFreedom niet zichtbaar

Ik begrijp dat ik via MijnFreedom en dan keuze Internet (regel onder Account) o.a. F-Secure zou meten kunnen installeren, echter krijg ik bij Internet geen extra gegevens/keuze mogelijkheden te zien. De oplevering van de lijn was vandaag en werkt ook prima (ergens afgelopen nacht omgezet). Is dat normaal en komt dat later (wat niet echt handig is, xs4all heeft namelijk in de loop van de dag het F-Secure account al ongeldig verklaart) of is er iets anders aan de hand?

Welkom @tnhb op dit Forum,

Ik kijk NU even op Mijn.Freedom (wel ingelogd met het Hoofd-Account),
en zie dan het volgende onder +> Internet +> AntiVirus :

Was je wel aangemeld met jouw Hoofd-Account ?

Verder KAN ik me voorstellen, dat F-Secure nog moet vernemen dat jij nieuwe klant bent, en dat het eventjes duurt vóórdat het daar ook klaarstaat.

Bel anders even de :spraydot: Freedom- HelpDesk (tel.:088-0 115 666) …
dáár weten ze zéker hoe het zit.

Geniet van je nieuwe provider.

Ik heb maar 1 account volgens mij, dus dat is automatisch hoodsaccount neem ik aan. Ik zie onder internet dus niet die drie subitems (Instellingen, reverse DNS en Antivirus), morgen maar weer even de telefoon pakken voor de helpdesk, het nummer weet ik inmiddels bijna uit m’n hoofd.

Dan zal je wel het hoofdaccount gebruiken.
Maar naast je hoofdaccount heb je accounts op alle mailboxen van je eigen domeinnaam bij freedom.

Waarom is je XS4ALL F-Secure al afgesloten? Moet je niet tot einde van de maand of nog een opzegmaand betalen?

Ik neem aan dat XS4ALL gewoon de boel afsluit bij omzetten? De opzegging is door xs4all op 26 november bevestigd per 27 december en ik aan aan de boel ook verder wordt afgesloten. Freedom is netjes in de nacht van 26 naar 27 december aangesloten, dat constateerde ik nadat de verbinding werd verbroken en een minuut later met een ander ip nummer weer actief werd. Dat ging prima, maar het account bij freedom liep niet zo gladjes, bij het aanmaken lijkt er (om welke reden dan ook) het een en ander mis te zijn gegaan, eerst geen wachtwoord, toen geen modem en nu dit. Tot op heden wel alles netjes en vlot opgelost, alleen jammer dat mail beantwoording dagen duurt en de helpdesk beperkte opeingstijden kent tijdens tijden dat ik werk. Maar dit zal ook wel weer goed gaan komen neem ik aan.

Ms even geduld hebben… de omzetting van je lijn verliep dus vlekkeloos, de zaken daaromheen kennen ws een ander logistiek proces.
Hierbij is het idd dan de vraag wie van exact welke provider daarop dan moe(s)t anticiperen.
Moe(s)t xs4all je FS langer latend doorlopen of dient Freedom dat eerder te laten ingaan ?

Er klinkt verder wat frustratie uit je bericht, wat spijtig is en bedenk - dat gevoel heb ik tenminste - dat je bij een mens-menselijke provider zit die veel belang hecht aan jou als persoon en zeker niet het plan heeft, iemand opzettelijk te (willen) negeren. Mensen van, met en bij Freedom, Oud-Xs4all-Waardig, gaan echt tot het gaatje.
Dat de helpdesk-bereikbaarheid de wensen kan overlaten wanneer je in de sores zit, ben ik wel met je eens. Hulp op alleen kantooruren terwijl je niet thuis bent, is ook niet echt bevorderend als oplossing.
Zelf heb en adviseer ik mensen om altijd zelf een plan B te hebben zodat je tijdens een cruciale overgang, nooit komt vast te zitten in andermans drijfzand. Dat dit niet zou moeten hoeven, is dan een andere discussie.

Suc6 en geniet van Freedom.

Ik ben eerder wat teleurgesteld aan het worden dan gefrusteerd, want dan had ik de boel per direct geannuleerd. Ik had hier eerst nog veel meer geschreven, maar dat heb ik maar weer weggehaald, laat ik het houden bij het feit dat dit slechts een schakeltje in het geheel is/was en dat de technisch omzetting inderdaad goed leek te gaan (maar dat doen de groene jongens neme ik aan?).

Uiteraard zijn er fall-back scenarios en is er voor elk probleem weer wel een oplossing of workaround te bedenken, maar ik neem aan dat na deze hindernisbaan er best wel enige teleurstelling mag zijn ontstaan, toch? (inderdaad Murphey’s law). Ik hoop dat ondanks dat Freedom echt z’n best doet (daar ben ik namelijk nog steeds van overtuigd!) om alles goe dte krijgen we wel gewoon kritisch mogen blijven en niet alle issues met de mantel der liefde worden bedekt, want daar wordt uiteindelijk niemand vrolijk van.

Nogmaals, tot op heden is hulp steeds prima, maar enige teleurstelling vanwege de te bewandelen route begint wel zichtbaar te worden.

1 like

Natuurlijk begrijpelijk Ieder ook de eigen ervaring/zienswijze hier, wanneer het onverhoopt anders loopt dat ronduit balen is en begrijp dat het 't laatste druppeltje was van Murphy’s gele regenstralen.

Wat ik vaak zie dat als er één dingetje (ongeacht redenen) in de beloofde lange ketting misgaat, het daarna (aan)liggende zich gaat stapelen tot escalatie omdat (goedbedoeld) iemand ergens - ongecoördineerd of overhaast - daarop gaat ingrijpen. Niet om het te bedekken maar daarvan bewust, kan helpen om voorbereid te zijn.

Zeker goed om waar technisch nuttig hier (ook niet zo) kritisch te blijven om te leren van en door elkaars bijdragen. Om hier echt een verschil te maken, desnoods voor anderen, aarzel niet om je relaas te mailen aan klacht@freedomnet.nl zodat het meer passend in de Freedom organisatielijn kan worden opgepakt.

Maar goed, sterkte en wellicht zullen de laatste horden snel passé zijn.

Voor de volledigheid en het voor archief: de issues zijn opgelost, de inkomende verbindingsproblemen verdwenen als sneeuw voor de zon ongeveer een uur nadat de order handmatig (hing ergens vast?) was doorgezet naar afgerond. De F-Secure problemen konden vandaag worden opgelost door de “oude” code die niet goed aan m’n F-Secure account was gekoppeld te laten verlopen (ongeldig maken) en een nieuwe code te activeren. Helaas duurt reactie op email wat lang, dus als je de tijd hebt om te bellen tijdens kantooruren werkt dat een stuk vlotter voor de afhandeling. Al met al is het dus goed gekomen!

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.