Forward all incoming mail to other on prem email address?

Misschien ben ik dom, maar in de webinterface kon ik het zo gauw niet vinden, wat ik wil is heel simple, ik wil een rule instellen die ieder mailtje die binnenkomt op mij freedom.nl email address gewoon forward naar een address hosted op mijn eigen mailserver. kan dit, en zo ja, hoe ?

Je bent niet dom. Ik kan die optie ook niet vinden.
Wat je wel kunt proberen is in je email client, bvb thunderbird, een rule instellen:
drie streepjes / Extra / berichtenfilters

Ok, dat is dus precies wat ik niet wil, ik haal mijn mail niet op met een client, ik wil gewoon dat de mail server een forward doet. Zodat ik niet ergens iets hoef te draaien. Geen groot probleem, wellicht iets voor de toekomst. Gewoon een server side transport rule.

Is mogelijk. Log in op mijn.freedom.nl
Ga naar E-mailaccount dan naar E-mailfilters
Voeg filter toe en je ziet aan de rechterkant een regel om iet te forwarden naar een ander adres.

Nee. de mailflow is simple, ik krijg een email binnen op mijn freedom.nl mail address, ik forward die mail naar mijn eigen email address, the from is niet ineens mijn mail domain, maar freedom.nl, dat is voor SPF geen enkel probleem. Dkim is zowiezo geen probleem, want dat zelfs als freedom outgoing mails signed, is dat ook met hun signature, niet met de mijne.

Dank, ik heb enkel in webmail gekeken, niet in de mijn freedom portal :slight_smile: Ik BEN dom :slight_smile:

Nogmaals dank, werkt goed :slight_smile:

Heb ik niet gezegd.
En ja ik zou die filter ook in de webmail cliënt verwachten.

Helaas werkt dat nu niet bij mij. Freedom is hiervan al op de hoogte en ze zijn er mee bezig om dit op te lossen. Zou te maken hebben met de grote mailservers verhuizing.

werkt hier wel gewoon, heb net de notificatie mail van je post op mijn eigen on prem mail ontvangen.

Er is hier helemaal niet eens een E-mailfilters menu in E-mailaccount op mijn.freedom.nl. Vraag me ook af waarom ze niet gewoon managesieve hebben aangezet in roundcubemail.

1 like

Ik denk dat het eerst verhuizen is, dan de toeters en bellen aansluiten.