Foutmelding canal + c 800 iets met de stream

hoi

ik krijg een foutmelding via app op tv maar ook via amino c800
ik heb mijn modem gereset,kabels na gekeken bij de tv app kan dat niet.
er iets met de stream.
op de website van canal + kan ik ook niks vinden die zijn met onderhoud bezig.

De C staat voor smarttv, Op de Animo krijg je de letter S
800 staat voor Netwerkfout tijdens het laden van content.

Heb je de de ontvanger ook direct aan de fritzbox aangesloten om fouten in het netwerk uit te sluiten. Met voorkeur met een andere kabel.

https://helpdesk.freedom.nl/category-detail/ik-krijg-een-foutmelding-wat-moet-ik-doen

Same here, bij een flink aantal opnames. Onder meer NPO1 Flikken Maastricht van vrijdag 21, ook terugkijken geeft de melding.

De opname van Brokenwood (BBC First) speelt op de Amino niet af (opname wordt geladen en dat duurt oneindig lang) en in de browser foutcode W800.
Het lijkt erop dat de opnames bij Canal+ weer eens niet werken. Sommige wel (zoals de nieuwste aflevering van Grace van NPO2) zijn wel gelukt en andere weer niet…
Canal+ blijft de achilleshiel van Freedom.

Ik kon dit weekend ook meerdere NPO uitzendingen niet terug zien, met gemist.
Ze hebben weer wat in de knoop daar.

Dat was niet met een 800 foutmelding.

Bijvoorbeeld Ivo op zaterdag NPO1 19:05 22 maart.
Die geeft helemaal geen foutmelding meer, is gewoon niet meer beschikbaar.
De web versie geeft aan, nog 5 dagen beschikbaar. Niet dus.
De herhaling op zondag 8:15 is nu wel beschikbaar.

Canal + de achilleshiel van Freedom?
Zijn er zeker 2 achilleshielen? P Jaar + 4 maanden glasvezel via Freedom + TV via Canal +
Elke maand wel een paar keer zowel de Fritz!box als de Amino box resetten. Zijn dit inmiddels min of meer gewend, maar is natuurlijk niet normaal.

Eerder via UPC / Ziggo en in mindere mate KPN ook wel eens een probleem, maar aantal keren reset was in al die jaren te verwaarlozen… (3x ?)

KPN is in de regio ook met glasvezel begonnen. Sluiten terugkeer op termijn niet uit :frowning:

Eigenlijk hoef ik mijn Fritzbox ongeveer nooit te resetten tussen twee software updates in. Dus dat vind ik wel een raar probleem. De Amino heeft zoveel sluip-verbruik dat wij hem alleen aanzetten voor de periode dat we tv willen kijken. Verder altijd de stroom eraf (en van de TV ook).
Lang geleden toen ik UPC met digitale tv had liep de decoder voortdurend vast. Toen de zoveelste monteur kwam en ons meldde dat hij datzelfde probleem thuis ook had hebben we voorgoed afscheid genomen van UPC. Met KPN (toen XS4ALL) eigenlijk nooit problemen gehad, maar dat was toen alleen maar met adsl/vdsl en toen hier glas kwam zat KPN daar niet op en Freedom wel… TV van Canaldigitaal (later Canal+) is nu pas ongeveer een jaar vrij stabiel te noemen, maar er zijn nog steeds haperingen die niet aan ons liggen. Vorige week nog een stuk VRT journaal (live) niet kunnen kijken omdat het signaal bij Canal+ blijkbaar was weggevallen. Stilstaand beeld en af en toe een seconde of wat geluid. Andere zenders (ook VRT Canvas) geen probleem. Dus duidelijk een ontvangstprobleem bij Canal+. Opnames die niet werken en terugkijken dat niet werkt komt nog steeds te vaak voor om te kunnen spreken van een TV dienst die een minimaal voldoende cijfer verdient. Jammer, echt jammer dat we in Nederland geen ruim vrij en legaal aanbod voor TV hebben zonder dat je daarmee aan een bepaalde Internet provider vast hangt. Wanneer gaat Europa Nederland een keer serieus op de vingers tikken voor die verboden koppelverkoop???

Inmiddels zijn alle opnames te bekijken; het probleem lijkt dus opgelost, zonder verlies van opnames.

Het systeem is heel gevoelig voor klontjes in de lijn.
Ik weet niet hoeveel zenders nog via de satelliet komen.
In plaats van een directe glasvezel verbinding.
Een stortbui op de up of downlink kan ook verstoren.

Zelf heb ik heel weinig last van verstoringen in de live stream.
Een teken, dat mijn glasvezel het best wel goed doet.

Soms zie ik een verstoring, ik kijk dan soms later het moment terug.
Trek dan vaak de conclusie, dat het in de uitzending zit.

ik gebruik de Amino niet gewoon de app op tv.
maar het werkt allemaal weer.
het vindt Canal + niet erg best het beeld is niet scherp b ij sommige zenders.

In de app, website en chromecast is de stream meer gecomprimeerd, net als bij terugkijken en opnames. Het beeld is met de Amino beter, en je kan in de Fritzbox ook zien dat de live stream een duidelijk hogere bitrate heeft dan de streams voor app, web, chromecast, terugkijken en opnames.

Zover ik weet is de App 720p en de Amino 1080p.

Dit weekeinde op de NPO een paar keer kort stilstaand beeld gehad.
De audio loopt dan wel door.
Op andere zenders geen probleem.