Freedom biedt nu glasvezel internet via KPN-netwerk vanaf € 49,- p/m!

Vanaf nu heb je al een glasvezel internetabonnement voor 49 euro per maand via het glasvezelnetwerk van KPN! Voorheen leverden we via dit netwerk alleen glasvezel internet vanaf 100 Mbit/s voor € 59,- p/m, maar vanaf nu kun je ook kiezen voor 50 Mbit/s voor € 49,- p/m. Op deze manier hopen we het internet toegankelijker te maken voor iedereen! Bovendien krijg je de eerste 3 maanden € 15,- korting.

Doe hier de postcodecheck om te kijken of Freedom Internet beschikbaar is op jouw adres.

Daarnaast is het vanaf nu mogelijk om de snelheid van je glasvezel internetabonnement naar boven of beneden bij te stellen. Wanneer je nu bijvoorbeeld een snelheid hebt van 100 Mbit/s, dan kun je dat bijstellen naar 200 Mbit/s. Wil je de snelheid van je internetabonnement wijzigen, dan kun je dat doen door een mailtje te sturen naar helpdesk@freedomnet.nl


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/freedom-biedt-nu-glasvezel-internet-via-kpn-netwerk-vanaf-49-p-m
1 like

Mooi nieuws. Er is onlangs in onze flat glasvezel aangelegd. Waar staat hoe ik moet overstappen van DSL naar glasvezel? Kan ik nergens vinden en als ik het probeer met aanmelden krijg ik een fout van de postcodecheck. Of mot ik gewoon een mailtje sturen naar de helpdesk?

Is het je gelukt? Zit in dezelfde situatie sinds 13:18 vandaag ;-).

Zeker gelukt. Heel snel aansluiting. Administratief duurde wel lang want dat gaat niet volgens standaard procedure. Maar is allemaal keurig afgehandeld.

Mooi! Helpdesk is al gemaild ;-).

Die prijzen van de Dupolitistische Bully KPN blijven krankzinnig.

Maar, dat melde Anco gisteren ook al.
Zou het helpen als we als klanten bij de ACM gaan klagen?

Ik denk dat we aardig wat mailtjes zouden kunnen sturen als ‘direct belanghebbenden’ :+1:

Ik wil zeker meedoen. De prijzen van KPN zijn echt te gek!

Maar laten we eerst even afwachten wat Anco ervan vind.

1 like

Als KPN aan freedom meer vraagt dan de retail prijs, zie ik het voordeel niet zo om over te stappen. Afgezien dan van eventuele diensten die alleen in combinatie met een freedom internet aansluiting kunnen worden geleverd. Lijkt mij een duidelijk geval van oneigenlijke concurrentie, zeker als freedom ook nog voor de totale bandbreedte moet betalen.

KPN en oneerlijke concurentie…
Nee, dat zou onze fantastische KPN toch niet doen?
Jawel hoor!
Eigen klanten betalen namelijk NIET extra voor Bonded Pair op VDSL…!
En Freedom moet daar 10.- euro extra voor aan ons doorrekenen.

Als jullie als klanten mail/brieven aan de ACM gaan sturen lijkt mij dat een prima signaal. Of ze er wat mee doen is de vraag. Waar het in de kern om gaat (en war de ACM potentieel gevoelig voor is) is dat de prijsstelling van WBA door KPN drempelverhogend is en zo nieuwkomers in de markt blokkeert.

3 likes

Is het slim om daar een soort standaard brief voor te maken, of een brief die jij al gestuurt hebt gebruiken?

KPN is niet verplicht om zijn netwerk open te stellen voor andere ISP’s, uitspraak CBb van anderhalf jaar geleden.

Hierdoor kan ACM, denk ik, geen druk uitoefenen op KPN.

Overigens wel een melding bij de ACM gemaakt.

Als jullie daar een goede brief voor op kunnen stellen, dan gaat die hier wel (enigszins gepersonaliseerd) de deur uit.