Freedom en privacy - kink in de kabel?

Ik zit nog steeds met het voornemen om de Freedom Internet+TV aansluiting van “KPN via Cambrium” naar FiberCrew om te laten zetten. In najaar 2022 heb ik dat niet doorgezet omdat: Ik krijg een nieuw vast IP Adres, en ik krijg een nieuw klantnummer. Later bleek ook dat FiberCrew nog wat kinderziektes had met onderaannemers. Kortom, even geparkeerd.

Maar de lijst met “besluit overwegingen” is dus nog iets langer als ik dit nu zo lees.
Toch wat vragen @arien :

• Ik kan FiberCrew dus [nog] niet in combinatie met EigenModem (5590 met eigen GPON SFP) en Televisie laten activeren? Ik moet dan [voorlopig] verplicht de ZTE ONT/Ethernet route nemen? Of is het hier al wel mogelijk (ik zit in Amersfoort), of heb je daarvoor mijn specifieke postcode/wijk nodig?
  • Als ik je tekst zo lees is dit issue tijdelijk, is er zicht op wanneer Televisie zonder ZTE ONT mogelijk is, ergens dit jaar, of hopelijk ergens dit jaar?
  • En die andere zaken: Vast IP Adres meenemen, klantnummer blijft gelijk. Is dat inmiddels mogelijk?

De invalshoek ik deze, @Suzanne postte dit bericht: Help jij ons mee?
Ik neem aan dat vooral Amersfoort interessant is vanwege prijsstelling (twee kanten op: Freedom-commercieel en voor klanten 1GBit voor weinig). En ik wil best als uithangbord dienen. Maar dan komen mensen ook bij mij als er problemen zijn. Dus dan wil ik het zelf eerst zo snel mogelijk overschakelen en zelf ervaren hoe het is via FiberCrew.
Antwoord mag ook via PM of email.

1 like