Freedom in het weekend

Helemaal goed! 10 punten!

2 likes

Bereikbaarheid is niet alleen het beschikbaar hebben van FTE, maar ook het hebben van een systeem dat klantentevredenheid bevordert,

Een ticketsysteem dat 24/7 beschikbaar is en waarvan de melder precies kan zien wat de status is zou daar bij kunnen helpen. Helemaal goed zou dan zijn om te kunnen zien hoeveel vergelijkbare meldingen er zijn.

2 likes

:+1:
Het gaat (mijzelf) idd niet dat een helpdesk er moet zijn om assistentie te verlenen bij/voor een orderstatus, hoe je mail moet inrichten of zo. Zaken die doorgaans gebeuren op gestelde BAU tijden.

De helpdesk of beter storingsdesk moet er vooral zijn wanneer een verbinding of functies falen - ook waar die volgens niet betrokkenen zg onbelangrijk zijn - waarbij alleen Freedom (of haar gelieerden) dat kunnen oplossen.
Kortom voor zaken die buiten het bereik van een gebruiker liggen dient Freedom 24/7 zorg te dragen dat dingen blijven werken.
NB: Bepalen of iets door een gebruiker zelf kan worden gedaan, kan eventueel via het forum besproken worden.

Om de validiteit van een legitieme storingsmelding te detecteren kan mede worden onderbouwd door een inzichtelijk statusmenu (doet alles het volgens monitoring en functietesten het).
Verder eensch dat een ticket/status via webmenu kan helpen om issues (op) te volgen. Ik ben zelf ook niet van ā€œins blaues hineinā€ een mail sturen, in de wetenschap dat dit pas op werkdagen tussen 09-17u onder aan een stapel komt.

Stap 2 is, ik blijf hameren, een relatie te leggen met forummeldingen waarbij ik inmiddels begrijp dat forumbeheerders een binnendoortje schijnen hebben om issues aan te kunnen kaarten. Niet helemaal correct imo want onbezoldigd ā€œforumbeheer != helpdeskā€ wordt in die zin is dan een verlengstuk van de organisatie.

1 like

Als je de hoofdschakelaar niet uitzet, wordt je rondom ā€œbestraaldā€ met 50Hz. (uit alle kabeltjes in de muren).
(maar dan moet je alle buren ook vragen om alles uit te zetten).

Dat kan ook opgelost/gecompenseerd worden met zonnepanelen, windmolen, etc. etc.

Dit valt wat mij betreft nog onder ā€œslaan op apparatuurā€ om het weer aan de gang te helpenā€¦

Werkt mogelijk bij mechanische apparatuur waar de smering ā€œniet optimaalā€ isā€¦
Mogelijk ook bij oude systemen waar veel mechanische koppelingen zijn (ie. Buizen radios/versterkers/tvā€™sā€¦), waarbij de oxide verbroken moest worden om weer contact te makenā€¦).
Bij alles wat gesoldeerd is is dat volledig zinloos. (zeker met geintegreerde ciruitsā€¦).
Als er verschil is tussen voor en na het slaan dan heb je te maken met draad breuk oid en dan is het apparaat defect en vereist andere aandacht.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.