Freedom mails komen vaak in de spambox van Hotmail gebruikers terecht

Het onderwerp zegt het al, weet iemand een oplossing voor het verschijnsel dat ik regelmatig van Hotmail gebruikers de melding krijg dat mijn mailtjes vanuit …@freedom.nl door Hotmail als spam worden aangemerkt of zelfs helemaal niet aankomt.

Het is al bijna een gewoonte geworden om na een mailtje een appje te sturen: je hebt mail van mij… dit kan niet de bedoeling zijn.

Ik ben benieuwd of er naast ‘Toevoegen aan veilige afzenders’ nog tips zijn.

Dank,
M.

Laat het onderwerp veld niet leeg.
Voor mails die alleen HTML bevatten krijg je strafpunten in het spam systeem.

Problemen zijn meestal met de mensen met zo’n vrekken mailbox.
Dat mag ook wel gezegd worden.

afbeelding
Screenshot thunderbird

Tja, de ontvangende ISP maakt zelf uit wat hij/zij als spam ziet. Zou best kunnen dat iemand ooit de boel bij bv Hotmail heeft veroorzaakt.
Laat de ontvanger van jouw mail die als attachment (met headers) terugsturen zodat jij die qua kan bestuderen om eventueel te achterhalen waarom die een spam-score kreeg.

Als het domein gerelateerd is, kan je de Freedom helpdesk informeren dat zij de ontvangende ISP vragen om ‘freedom.nl’ van de (centrale) blacklist wordt gehaald.

Ik neem even aan dat je zelf geen rare mail opstelt die qua inhoud of vage (smtp) constructie een foute indruk kan geven zoals je voordoen als Bedrijf-X terwijl daar inhoudelijk geen jota van klopt. Zoals bv een account abnamro@freedom.nl wat bijna een garantie is dat je wordt aangemerkt als spam. Net zoals een totaal random ontraceerbare naam zoals q0w97ezxnslwee@jouwdomein.nl

Ik weet van de provider, waar mijn domein staat en waarvan ik ook het meeste mail.
Die gebruiken een apart IP voor platte tekst mailtjes.
Mocht de gewone server een keer op de blacklist komen, komen de platte mailtjes toch aan.
Ik heb geen idee, of dit meer providers zo doen.

Ik zou graag mijn gestuurde mail terugontvangen van de Hotmail gebruikers die ik ken, maar het ontbreekt daarvoor aan de technische vaardigheden bij die personen. Wellicht is het ook een beetje de omgekeerde wereld. Als er dergelijke klachten zijn dan zou Freedom inzet kunnen plegen om dit probleem op te lossen.

Zelf had ik uit een ver verleden nog een Hotmail adres en stuurde daar vanuit Freedom een mailtje naartoe. Die kwam helemaal niet aan, ook niet in de spambox. Pas toen ik mijzelf als Freedom mailer in de contactpersonen toevoegde kwamen nieuwe mails in de standaard inbox bij Hotmail terecht. De eerder verstuurde Freedom mails heb ik nooit meer gezien in Hotmail.

Groet,
M.