[FRITZ!Box:] Freedom Settings in bestaande FritzBox krijgen: hoe dan?

Een kennis wil naar Freedom overstappen, maar z’n eigen modem blijven gebruiken.
Vanuit Fabrieksinstellingen kun je jouw modem gaan configureren, maar dan noemt die FritzBox natuurlijk alleen de oude Providers van (voor) 2017.

Is er een korte manier om Freedom tussen te krijgen? (bv. vanuit mijn door Freedom geleverd modem) En moet het dan per sé dezelfde type zijn?
Want volgens mij is het een bestand dat ergens in het modem moet worden geplaatst; waarschijnlijk via shell-commando’s …

firmware upgrades (zeker de 7.20) van ondersteunde fritzbox bevatten freedom. Dus upgraden.
je kunt niet zomaar instellingen tussen verschillende types uitwisselen dan worden alleen de basis instellingen mee genomen (wat die ook mogen zijn)
maar anders laat je toch eea op kpn of xs4all staan dat werkt ook volgens mij.

1 like

Dat weet ik @Michael : als je het met een wachtwoord beveiligt, dan kun je dit opgeslagen bestand op een andere (zelfs ander type) FritzBox inlezen.
Maar dat gaat dus behalve over de instellingen en logbestanden ook voor het configbestand dat je aantikt (Freedom) nadat je dat modem helemaal in Fabriekstoestand hebt gezet.

@jgelauff : updaten was ik toch al van plan.
Dus dat moet helemaal goed komen.

We gaan het proberen! dank je.

1 like

Update was de truc !
( soms is het leven veel te simpel )

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.