[FRITZ!Box:] 5490 als access point

Ik heb een FRITZ!Box 5490 van Freedom gekregen en ik wil die gaan inzetten in mijn eigen netwerk als access point. Volgens de help pagina’s van de fritz!box kan dat als die als IP-client ingesteld staat.
Bij mijn huidige FRITZ!Box 7390 (van XS4ALL) heb ik onder Internet > Account Information > Internet connection de Internet service provider op “local lan” staan. En in die lijst zie ik ook opties voor “Existing connection over LAN”. Maar bij de 5490 zie ik die opties niet. Daar zie ik alleen maar een aantal ISP’s en other internet serivce provider.

Hoe kan ik mijn 5490 gewoon in mijn netwerk hangen?

Ik heb een paar jaar terug, ooit zoiets gedaan.
Wat ik me herinner.
Geen provider aanmelden en LAN1 en LAN3 doorverbonden.(i.v.m. klok en zo)
Het netwerk op LAN 2 zetten.

Ik moet een provider kiezen. Want anders geeft hij een foutmelding.

Helaas, ik weet het niet meer.
Kreeg dat ding ooit op de werkbank met de vraag, maak er een AP van.
Dat met die rare doorverbinding kan ik me nog herinneren.
Dat was nog met OS6
Ik gok, ‘other service provider’ en alles uit zetten.

In de 7390 die ik nu heb, kan ik gewoon kiezen voor een provider ‘Existing connection over LAN’, maar dat is in de 5490 geen optie (helaas).

Het is niet de bedoeling dat je hem zo gebruikt.
Maar met wat creativiteit en geduld is het mij toen wel gelukt.

Op de 7590 met 7.21 zie ik die optie ‘IP client’ wel op het tabblad ‘Network Settings’ na ‘Home Network’ | ‘Network’ aan de linker kant te hebben gekozen.

Op de 5490 met 7.12 zit die optie niet. Maar je kunt hem wel als ‘Mesh repeater’ instellen. Zie: ‘Home Network’ | ‘Mesh Networking’ | ‘Mesh Settings’. Mogelijk heb je daar wat aan? Ik heb dat niet getest.

Helaas gaat dat alleen werken wanneer je al een andere Mesh master hebt en die heb ik niet. :frowning_face: