Fritz!box 7581, af en toe valt internet weg

Heb in de xs4all tijd helemaal geen problemen met de 7581 gehad, die instabiliteit is kort na de overstap op gaan treden. We hebben de optie besproken om pairbonding op te zeggen, maar dan blijven er erg weinig MB’s over. Met pairbonding ongeveer 40 om 5 MB.
Gelukkig duren de ‘instabiliteiten’ slechts enkele minuten en vaak als ik het niet gebruik…

Bij mij verdween de instabilteit door de lijninstellingen iets te veranderen.

1 like

Die optie heeft de 7581 helaas niet :unamused:

Ook niet als je de uitgebreide versie aanzet?

Nee, kan alleen ‘Limit DSL sync rate to the available bit rate’ aanvinken. Weet eerlijk gezegd niet wat dat doet. Verder alleen kiezen voor Annex A of - B

Waarschijnlijk kan modem-leverancier avm prima uitleggen wat het vinkje doet bij:

of mail de AVM-HelpDesk.
Tot nu toe krijg ik daar op vriendelijk gestelde vragen een prima antwoord terug.

Heb de uitleg gevonden.

Sommige DSL-providers begrenzen meestal niet de doorvoercapaciteit van de DSL-verbinding (DSL syncrate), maar verlagen op IP-niveau de transmissiesnelheid tot de overeengekomen waarde. De FRITZ!Box brengt de DSL-verbinding daarom altijd tot stand met de hoogst mogelijke doorvoercapaciteit, waardoor de verbinding gevoeliger is voor storingen. Begrens daarom de DSL syncrate tot de overeengekomen waarde

Moeite waard om te proberen…

1 like

Annex A is voor een analoge lijn, Annex B is voor ISDN. Dat laatste bestaat dus niet meer. Dus altijd Annex A kiezen. Ik denk dat je inderdaad het vinkje bij Limit moet zetten.

Jaaaa, ISDN, dat is lang geleden. Dat was toen nog snel, vergeleken bij de oude analoge lijn…
Heb het vinkje aangezet, benieuwd of het gaat helpen.
Dank je

Inmiddels 3 dagen verder, ben voorzichtig positief. Geen storingen meer gehad sinds zondagmiddag.
Vergelijk: in de maand februari 8x DSL uitval van enkele minuten. Een paar keer twee keer in één etmaal, één keer een week geen storingen.
Hoop dus dat dit doorzet.

1 like

We duimen voor je, volhouden!

Dank je, ik hou jullie op de hoogte

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.

Inmiddels ruim 2 weken zonder storingen. Probleem lijkt dus opgelost.
Krijg wel mee van de helpdesk dat zij dit liever niet adviseren omdat het een onderliggend probleem maskeert. Als de lijn instabiel is, dan moet dat worden aangepakt.
Hier is dat allemaal al bekeken en dat levert onvoldoende op, ik wacht op een verbeterde Fritz!Box.
Leek mij van belang om met jullie te delen.

4 likes

Dit topic is na 6 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.