Sinds begin juni 2021 hebben wij internet en TV van Freedom. We hebben verschillende problemen. Een daarvan is het vaak onderbreken van de Power/DSL . Het groene lichtje is dan een paar seconden tot enkele minuten uit. Voor we met de helpdesk contact opnemen willen we vragen of iemand hier ervaring mee heeft en wat we het beste kunnen doen. De Fritz!Box 7590 staat centraal in ons huis. Net als bij onze vorige provider waar we geen problemen hadden.
Ik voeg een (geanonimiseerd) voorbeeld bij van een logbestand. In het algemeen is het begin van een storing te zien door de melding ‘DSL not responding (no DSL synchronization)’.
24.08.21 21:11:13 The DSL data rate has been adapted. Further dynamic
adaptations will be performed automatically (without specification).
21.08.21 21:23:02 Error during DSL transmission (CRC error). The error may have
been caused by powerline.
21.08.21 21:23:02 The DSL signal may have been distorted by powerline.
21.08.21 21:23:02 The internet connection (DSL) was cleared. Interference may
have been caused by powerline.
21.08.21 21:22:43 IPv6 prefix obtained successfully. New prefix: X
21.08.21 21:22:43 IPv6 internet connection established successfully. IP address: X
21.08.21 21:22:42 Internet connection established successfully. IP address: X, DNS server: X and X, gateway: X, broadband PoP: asd-itxams9-rtr2.cambrium.net
21.08.21 21:22:39 DSL is available (DSL synchronized with 58210/11269 kbit/s).
21.08.21 21:21:41 DSL synchronization starting (training).
21.08.21 21:21:28 Timeout during PPP negotiation.
21.08.21 21:21:28 IPv6 internet connection was cleared; prefix no longer valid.
21.08.21 21:21:28 Internet connection cleared.
21.08.21 21:21:23 DSL not responding (no DSL synchronization).
21.08.21 21:21:11 The DSL data rate has been adapted. Further dynamic
adaptations will be performed automatically (without specification).
21.08.21 12:26:02 Error during DSL transmission (CRC error). The error may have
been caused by powerline.
21.08.21 10:47:02 The DSL signal may have been distorted by powerline
Volgens het advies van Fritz!Box 7590 hebben we de instellingen al verschoven van maximum performance richting maximum stability, maar dat heeft niet geholpen. We hebben de Fritz!Box 7590 ook al op andere plaatsen in ons huis gezet, maar dat werkte ook niet. We houden de storingen van de Fritz!Box 7590 in een spreadsheet bij maar er is geen lijn in te ontdekken. Ook vaak ’s nachts of als we niet thuis zijn.
Alvast veel dank voor reacties!