Even opletten.
TL;DR:
Uit het artikel:
FRITZ!BOX gebruikers wiens routerinterface toegankelijk is via het internet zijn getroffen. Dit is het geval als de optie ‘internettoegang tot FRITZ!Box via HTTPS ingeschakeld’ is geactiveerd in de FRITZ!BOX-instellingen (http://fritz.box) onder ‘Internet/Shares/FRITZ!Box Services’. Vaak is toegang op afstand actief in combinatie met de AVM-dienst MyFRITZ!.
TIPS:
- Zorg voor een sterk wachtwoord wanneer het modem vanaf afstand via HTTPS benaderd kan worden. Of schakel het uit.
- Wil je toch vanaf afstand bij de modem interface komen? Gebruik de VPN functie van de FRITZ!Box om vanaf VPN bij je modem te komen.
- Ben je getroffen? Verander dan je wachtwoorden.
- Controleer of er geen vreemde instellingen in het modem staan (denk aan port-forwardings, telefoonnummers, etc.) Zet het modem bij voorkeur terug naar de fabrieksinstellingen via de instructie op https://freedom.nl/helpdesk/hardware/fritz-box-fabrieksinstellingen-nl en stel de modem hierna handmatig opnieuw in.
- lees het artikel.