[FRITZ!Box:] voordelig kopen via Freedom

Voordelig FRITZ!Box kopen via Freedom

21 juli 2020

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) wil dat consumenten in de toekomst zelf mogen bepalen welk modem zij gebruiken voor hun internetaansluiting. Daarvoor heeft de ACM een Conceptbeleidsregeluitgebracht. Freedom juicht het initiatief van ACM toe.

In Nederland dicteren de meeste telecomproviders welke hardware hun klanten moeten gebruiken voor hun internetverbinding. Bij Freedom zijn er geen technische beperkingen om commerciële redenen; alle klanten zijn vrij in hun eigen modemkeuze. Als je je eigen modem gebruikt, krijg je bij Freedom € 2,- korting per maand.

Voor klanten die gewoon een goed modem willen, levert Freedom standaard alle internetverbindingen inclusief huurmodem. Afhankelijk van de bestelde verbinding is dat de FRITZ!Box 5490, 7583 of 7590 van leverancier AVM.

Wil je een ander type FRITZ!Box dan Freedom standaard bij jouw verbinding levert? Dan kun je vanaf nu een ander type modem kopen bij je internetbestelling. De marktprijs van een nieuwe FRITZ!Box is circa € 195,-. Bij Freedom betaal je € 150,-. Daarna krijg je maandelijks € 2,- korting op je internetabonnement.

Klanten die reeds eerder een internetverbinding hebben besteld kunnen (nu) geen nieuw modem kopen bij Freedom. Lees meer informatie over onze modems.

@anon81296904, Het zou mooi wezen, als dit in de ( nabije? :hourglass_flowing_sand: ) toekomst wèl mogelijk wordt.
( doe maar :bulb: in de ideeënbus … )

Mag ik er een idee aan toevoegen? Het eventueel omruilen (tegen meerkosten), of kopen van een nieuwere versie van een vergelijkbaar Fritzbox modem? Ik kreeg (als een van de laatsten denk ik zo) op 2 maart jl. het ‘oude’ fiber modem geïnstalleerd. Twee weken later de aankondiging dat er een nieuwe versie per direct beschikbaar is met WiFi6.

Wel een beetje jammer, kan gebeuren natuurlijk, maar kan ik ook nog upgraden? Nogmaals: kosten zijn niet echt het issue.

1 like

Ik heb een abonnement vanaf het eerste jaar met de Fritz!Box 5490. Nu de Fritz!Box 5530 beschikbaar komt zou ik de 5490 willen omruilen voor deze nieuwe 5530, kan dat? En wat moet ik daarvoor doen?

Welkom @Zaliger ,
een heel legitieme vraag.
Zie meer in het item [FRITZ!Box:] voordelig kopen via Freedom
Freedom.NL moet hiervoor natuurlijk eerst een bedrijfspolicy opstellen.
( en … Wat moet :spraydot: Freedom met de ingeleverde modems? )

Ik bedenk me een week later:
:spraydot: Freedom kan de ingeleverde FritzBox-modems (die door leverancier AVM nog worden ondersteund) na een korte test goedkoop (zónder garantie) aanbieden voor de liefhebber.
(de vuilnisberg is al hoog genoeg)
Er zijn vast wel liefhebbers voor een nog werkende FritzBox.

Een minder fraaie manier (waarbij Freedom er niet tussen hoeft te zitten) :
Bied jouw oude Fritz aan onder de Categorie “Van-En-Voor-FreedomForumLeden” , zie:
(Acties voor & door Freedom Members - Freedom Community)

Inmiddels 1 jaar bij Freedom en ik wil achteraf mijn Fritzbox 5530 kopen, ik neem aan dat kopen nog mogelijk is? Ik zie nu pas dat ik hem kon kopen voor 150 euro i.p.v. 2 euro huur per maand.
1 jaar reeds huur betaald.
Al een aantal keren een mail gestuurd naar de Freedom helpdesk, maar tot op heden totaal geen reactie mogen ontvangen. Ticket 92157402
Ik wil hem kopen omdat ik vanaf 1 augustus verhuis naar een andere internet provider.

ik hoop het niet, maar uw opmerking

kàn tot gevolg hebben, dat de lust om (nog) iets voor u te doen kleiner wordt.

Al hoop ik van harte dat er binnen :spraydot: Freedom niet zulke afwegingen worden gebezigd.

Mijn persoonlijke advies aan onze provider:

klant tevreden.
Ook tevreden vertrekkende klanten zijn nooit slecht voor een provider.
( … mijn persoonlijke mening, voor wat 't waard is … )

2 likes

Zoals @Drs_W zegt, wij proberen altijd in goed gesprek een klant te laten vertrekken.

We doen altijd ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen, ook als iemand gaat opzeggen. Opzeggen is onderdeel van de diensten die we leveren en dat willen wij ook goed doen.

Wij helpen altijd waar mogelijk, met overstappen, alternatieven en waar nog onduidelijkheden over zijn.

1 like

Inmiddels met dank aan Anco een antwoord gekregen van de helpdesk.
Ook met het aanbod om de Fritzbox over te nemen tegen betaling.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.