Fritz! OS 7.39 en wireguard VPN

Onlangs is Fritz OS 7.39 verschenen. Ik las dat deze nu ook support voor Wireguard aan boord heeft. Ik dacht even dat dit betekende dat ik mijn VPN-connectie in de Fritz-configuratie zou kunnen opzetten en dat alle aangesloten devices daarvan gebruik zouden kunnen maken. Dat zou handig zijn bijvoorbeeld voor gebruik maken van het VPN van Blokada+ zonder dat op elk device apart te hoeven installeren. Maar als ik het goed begrijp gaat het puur om een VPN-verbinding opzetten met de Fritz!box zelf (van buitenaf).

Heeft iemand hier al meer ervaring mee? Zal ik toch een Pi-hole of iets dergelijks nodig gaan hebben?

Het gaat inderdaad nog steeds om een VPN server op de Fritz!Box zelf, dus niet om de verbinding met een of andere andere externe VPN server. Dat betekent dat je van buitenaf een veilige encrypted verbinding met je thuisnetwerk ka opzetten en overal ter wereld kan surfen alsof je vanaf thuis het internet opgaat.

Ik gebruik die VPN server op de Fritz!Box altijd als ik buitenshuis internet via een of ander wifi netwerk, zeker als ik dan bijvoorbeeld internet bankier, .

1 like