Gebruikersgroep Omwisselingsactie naar Amino 710

De gekozen data voor de activatie zijn voor ons erg ongelukkig.
Is er een mogelijkheid de Amino eerder te activeren?
Anders ben ik bang dat de kinderen een week geen TV kunnen kijken vanwege mijn afwezigheid (en nee, de technische genen zijn helaas niet doorgekomen :wink: )

Hi Gerke, het is niet mogelijk de data van activatie aan te passen. Dinsdagochtend om 02:00 gaan alle oude ontvangers op zwart en activeren we de nieuwe ontvangers.

Wellicht kun je zelf wat voorbereiden door de tv-ontvanger nu vast te installeren en de afstandsbediening te koppelen met jouw tv-toestel. Dan kunnen de kinderen op maandag 5 oktober de stekker van het oude kastje uit het stopcontact trekken en de stekker van de nieuwe ontvanger in het stopcontact steken. Als alles dan lekker loopt, kunnen ze dinsdag 6 oktober dan weer tv kijken.

Kun je de kinderen wijzen op de stap-voor-stap-handleiding in de doos en op deze community zodat we kunnen helpen als ze er echt niet uitkomen? - succes!

Ik heb vanmorgen om 8:30 uur de tv kastjes omgeruild en aangesloten. Alles verliep gladjes tot het moment van een melding dat er een fout is opgetreden. Ik moest de smartcard-houder aandrukken en als dat niet hielp een telefoonnummer bellen. Ik heb geen smartcard en ook geen houder dus het nummer gebeld. Dat is het nummer van canal digital. De mevrouw kende mijn postcode niet en ook niet het merk van het kastje. We kwamen tot de conclusie dat ik misschien te vroeg ben begonnen en dat er later op de dag wel iets wordt aangezet waardoor de foutmelding verdwijnt.
Laten we daar op wachten.

Inderdaad, 1 dag te vroeg :slight_smile:

1 like

In de instructie staat 5 oktober aansluiten en 6 oktober activeren. Ik heb dus de tv-kastje aangestoten met bovenstaand resultaat.

Net even hier ook getest, zelfde restultaat, eigenlijk zoals ik al verwachtte. Omdat die nog niet geactiveerd is op het netwerk, komt die met de vraag over de smartcard.

1 like

Hi, ik kreeg dezelfde foutmelding. Als ik het nu goed begrijp is het niet zo handig om vandaag het nieuwe kastje al aan te sluiten, want dan heb je vandaag geen tv… Klopt dat? Dus: vandaag nog de oude en nieuwe klaar zetten, en morgen oude eruit trekken en nieuwe erin?

Ohh, ik lees in een ander draadje: voor het slapen gaan vanavond nieuwe erin en oude eruit! Helder!
Fijn deze ondersteuning, heel handig!

1 like

Klopt ja.

In mijn geval ga ik vanvavond al naar bed op het moment dat er in huis nog TV gekeken wordt, en morgenochtend heb ik niet al te veel tijd om hem aan te sluiten,

Als je dan weet dat wanneer je hem voor het eerst aansluit, die onmiddelijk een firmware update gaat uitvoeren. En dat die update tot rond de 20 minuten kan duren voordat die klaar is. Een stukje voorbereiding is dan handig.
Ik hem dus alvast aangesloten en de update uit laten voeren.
Daarna oude ontvanger weer teruggeplaatst. Dan hoef ik morgenochtend alleen even alle stekkers om te steken en de laatste stappen te doorlopen.

2 likes

Ik krijg een heel andere foutmelding:
Eerst: Synchronizing with ACS…
Daarna: Unable to get upgrade firmware. Please contact technical support.

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb dezelfde melding gekregen en hier ben ik voor de technical support ;-).

1 like

Hi Frank, Freedom moet nu het signaal op de nieuwe tv-ontvangers activeren. Dan kun je door naar de volgende stap.

Zojuist ontvanger aangesloten, loopt soepel door de laatste stappen heen. Firmware vond die geen nieuwe meer voor, had ik immers gisteren al geupdate.
Hele process was niet meer dan 10 minuten.

En wat is deze ontvanger ongelofelijk snel. Als een razende kan je door de tv gids heen bladeren.
Echt een mega verbetering.

2 likes

Helemaal mee eens Anton. Ook gisteren geupdate en vannacht de stroom er af gelaten (waarom weet ik eigenlijk ook niet). Vanochtend aangezet en verder geïnstalleerd. Draait als een tierelier, dus daar worden we blij van. Zometeen het andere spul bij PostNL afgeven. Super aktie van Freedom Chapeau :+1:
Groet Jannux.

3 likes

Hi Jannnux, wil jij vandaag/vanavond ook nog in deze community blijven om mij te helpen andere Freedom klanten te helpen? Dan kunnen we vanavond allemaal weer tv kijken!

Hi Anton, wil jij vandaag/vanavond ook nog in deze community blijven om mij te helpen andere Freedom klanten te helpen? Dan kunnen we vanavond allemaal weer tv kijken!

2 likes

Uiteraard, ik draag graag mijn steentje bij. Ben nu aan het werk (als service monteur door het hele land heen) , maar probeer met enige regelmaat hier in te loggen.

1 like

Ga ik doen. Samen gaat het helemaal goed komen.

2 likes

Wisseling liep hier voor twee ontvangers als een zonnetje. Complimenten!

Helaas, blijf ik de melding krijgen dat er een fout is opgetreden. Ik heb zelfs de reset naar fabrieksinstelling gedaan! Wat is nu de volgende stap?