Geen activiteit op de fiber

Hi all,

Sinds afgelopen vrijdag is mijn glasvezel abbonement bij Freedom live. De bedoeling was om deze rechtstreeks van de FTU (TY01) op de UniFi Dream Wall aan te sluiten. Helaas krijg ik bij het aansluiten van de fiber kabel tussen de Patchcover en de SFP module geen activiteit op SFP poort. Ik heb inmiddels aan alle knoppen gedraaid en alle instellingen geprobeerd maar zonder resultaat.

In overleg met de helpdesk heb ik vandaag een Fritzbox 5530 ontvangen inclusief nieuwe patchcover om uit te sluiten dat het aan de UniFi apparatuur ligt. Op de Fritzbox krijg ik echter hetzelfde resultaat. Geen verbinding en geen enkel teken van leven op de fiber.

Uiteraard ga ik morgen weer contact opnemen met de helpdesk om hier een vervolg aan te geven. Maar ik was toch benieuwd of de community in deze wat kan betekenen.

Mocht er iemand ideeën of suggesties hebben dan hoor ik het graag!

Meest waarschijnlijke oorzaak is dat aan de centrale zijde jouw glasvezel nog niet gepatcht is naar de juiste poort op de belichtingsapparatuur van Freedom of Cambrium of wie dan ook. Als dat geregeld is (5 minuten voor een monteur met de juiste bevoegdheden) gaan beide oplossingen vermoedelijk werken. (één tegelijk)

Bedankt voor de tip. Freedom heeft inmiddels een WBA ticket ingeschoten. Nu afwachten of het inderdaad zo’n easy fix is :crossed_fingers:

1 like

Welk type KPN glasvezel aansluiting heb je? AON, GPON of XGS-PON?

Je kunt met de telefoon zien of er licht uit komt.
Net zoals je dat met een afstandbediening led kunt doen.
Niet zelf inkijken !
Met de Iphone is dit wel eens mislukt, die filtert.

Het is een AON verbinding.

Dat kan ik wel proberen inderdaad, dankjewel.

Check even of de snelheid van jouw SFP op 1Gbps vast staat. Bij mij werkt het niet als ik hem op auto-negotiation zet maar wel als ik hem vastzet op 1Gbps

Dat had ik inderdaad ook gevonden. Hij staat op 1Gbps maar helaas zonder resultaat.