Geen airplay meer sinds CD app 9.2

Gisterenavond kreeg ik een melding dat er een update was van de vanaal digitaal app. Braaf als ik ben heb ik die gedownload. Stom!!!
ik kon altijd probleemloos via airplay op mijn LG televisie lijken. maar bij de nieuwe versie 9.2 van de app op mijn ipad krijg ik een melding dat er geen casting mogelijkheid is gevonden. klik ik dan op dat scherm, dan wordt het zwart en lijkt de app vast te lopen. als ik de app afsluit kan ik hem weer opnieuw opstarten, en krijg ik het zelfde scherm. kijken op de ipad zelf lijkt probleemloos.
Omdat het gaat om een Cannl Digitaal app heb ik contact opgenomen met hun klantenservice. Ook dat was geen succes. omdat ik niet in hun systeem geregistreerd ben kunnen / willen ze mij niet helpen, maar verwijzen ze naar de helpdesk van Freedom.
inmiddels kan ik alleen via een omweg ( chromecast) kijken, maar ik ben geen fan van Google, dus dat wil ik niet.
Wie weet een oplossing?

Hier kun je jouw klacht kwijt.

Ook hier hetzelfde. Op 2 iPhones het probleem met 9.2. Met de iPad op 8.1.1 geen probleem, maar deze is inmiddels geupdate naar 9.2, dus nu geen mogleijkheid meer op Canal Digital te kijken.
Heb in de appstore al een reactie gegeven, maar nog niets gehoord.
App verwijderen en opnieuw installeren → helpt niet
Toestel uitzetten en opnieuw starten → help niet

Voor de gebruikers met een AppleTV: daar is de App nu ook geschikt voor.

De APP voor AppleTV werkt, na 2x inloggen.

Ondertussen is dit een bekend iets bij Canal Digitaal waar naar gekeken wordt. Er staat een hotfix voor gepland die binnen 2 weken live gezet zou moeten worden. Ik verwacht zelf tegen het einde van mei.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.