Geen beeld in macOS Ventura

Na een update van macOS Monterey naar Ventura krijg ik geen beeld meer bij het bekijken van een TV uitzending op livetv.canaldigitaal.nl op mijn MacBook Pro 16" 2019 (intel). Gepoogd met Firefox, Chrome en Safari browsers, allemaal hetzelfde probleem.

Hoe is dit op te lossen?

Hier hetzelfde. Mijn MacBook Pro is een jaartje ouder, 15". Vraag me wel af of ik inmiddels niet beter af ben met NLziet en een of meerdere streaming services…

Edit: zit ook op Ventura natuurlijk.

Edit 2: Nu doet het zaakje het weer. Ik vermoed dat het met Canal heeft te maken.

Hier geen probleem, MacBook Retina, 12-inch, 2017, Ventura, Safari.

Intel HD Graphics 615

Ik heb de oorzaak van het probleem bij mijzelf inmiddels kunnen achterhalen.

Zodra een apparaat met DisplayLink chip op USB of Thunderbolt wordt aangesloten en DisplayLink Manager actief is, is het TV beeld weg, na loskoppelen van dit/deze appara(a)t(en) is het probleem opgelost.

DisplayLink Manager is up-to-date (v 1.8), hopelijk wordt dit opgelost met een nieuwe versie.

Afgezien dat het een vervelend probleem is voor je (en ik jammer genoeg niet zo snel een oplossing weet…) kan ik je NLZIET wel aanbevelen :wink:

Ik heb het inmiddels alweer 2 jaar en het werkt erg goed, en nu met het nieuwe EXTRA pakket waar o.a. ook de BBC zenders inzitten veel waar voor je geld (7,95 of extra pakket 9,95).
Uiteraard ook een enkele keer een storing of probleem maar ik denk veel minder dan met CD.

Door in Chrome in de instellingen de hardware acceleratie uit te schakelen is het gelukt het beeld terug te krijgen. Deze oplossing werkt alleen in Chrome (dus niet in Firefox of Safari) maar lost vooralsnog het probleem op, hopelijk ook voor andere gebruikers.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.