Geen internet en televisie

Zit nu (zaterdag rond 12.00 uur) al een halve dag zonder internet en televisie. Kan dit telefonisch pas maandagochtend melden, want dan is de klantenservice pas weer open. Per email duurt het nog langer. Op de website van Freedom staat dat er geen storingen zijn. Kan dus nergens terecht om dit te melden. Waar is die goede service van Freedom? Dit is niet waarom ik abonnee ben geworden.

Heb je al geprobeerd je Fritzbox te rebooten?

Zelfs dat lukt niet. Modem is helemaal “dood”. Er brandt niet één lampje en kan geen verbinding maken met mijn laptop.

Als ook het powerlampje niet brand is modem stuk, of modem krijgt geen voeding.

1 like

Dan is idd waarschijnlijk het modem kapot. Ligt niet aan de trafo, want die werkt wel met andere apparaten. En wat nu, moeten we echt tot maandagochtend wachten tot we dit kunnen melden en hoe lang duurt het dan voor we een nieuw modem hebben?

Het snelste is (denk ik) een mailtje, ik kan me niet voorstellen dat er niemand naar kijkt.
En voor de zekerheid nu @bastiaan even pingen, die is hier wel eens actief en misschien leest hij mee.
Als je in de buurt (Zuid-Oost Drenthe) woont mag je best mijn Fritz!Box 7490 even lenen.

Dan is idd waarschijnlijk het modem kapot. Ligt niet aan de trafo, want die werkt wel met andere apparaten. En wat nu, moeten we echt tot maandagochtend wachten tot we dit kunnen melden en hoe lang duurt het dan voor we een nieuw modem hebben?

Ben bang dat dit toch wel tot na het weekend gaat duren. Sowieso een mail sturen waarin je ook verteld wat je allemaal al geconstateerd hebt, en maandagochtend zo vroeg mogelijk de helpdesk bellen zodat ze je zo snel mogelijk een vervangende router kunnen sturen.

IK kan me niet goed voorstellen dat de Fritz “dood” is, mijn ervaring is dat ze erg betrouwbaar zijn.
Kijk nog eens goed naar de adapter en het kabeltje, stekkertje er nog eens goed insteken, heb je geen andere adapter om te proberen?

Ik heb de adapter van de Fritzbox aangesloten op een ander apparaat en dan doet ie het wel. En ook andersom. Dus de adapter van dat andere apparaat op de Fritzbox en dan doet ie het ook niet…

Misschien een overbodige vraag, maar gebruik je de originele power adapter van de Fritz? Zie deze link van AVM

Ja, is de originele adapter, geleverd bij het modem. Voor de zekerheid nog even het nummer van de adapter vergeleken met het nummer van de sticker op het modem, maar ze zijn hetzelfde.

Ja dan blijft er weinig anders
Over dan dat Fritzie defect is.

Dit komt wel voor hoor. Soms geeft een Fritzbox geen enkel leven wat je ook probeert en dan is omruilen de enige oplossing.

Ik heb ook een keer meegemaakt dat mijn 5490 ermee ophield. Bij het opnieuw inprikken ook geen lampjes, niets. Daarna lang met rust gelaten, geen stroom, etc. Uren later toch nog een keer ingeprikt en hij begon opeens weer te leven. Daarna ook nooit meer dergelijke problemen gezien (terwijl ik er ook OpenWRT experimenten op deed).

Om het zeker te weten, check met een oud draadtoestel op de FoN poort van de Fritz of je daar een kiestoon krijgt. Krijg je een kiestoon, kan je met # 9 9 1 * 1 5 9 0 1 5 9 0 * je FritzBox resetten.

Als de firmware in de Fritz voor whatever reden, op z’n gat ligt, hoeven (software aangestuurde) leds het niet te doen. De voornoemde telefonie-resetfunctie zit, min of meer, buiten de firmware.
Verder kun je onderzoeken of er (whatever) iets gebeurd op de LAN poort door met een apparaat te kijken of er ĂĽberhaupt iets van Ethernet verbinding is (met link/lan ledjes die daar gaan branden o.i.d.).

Wanneer de voeding of Fritz zelf totaal koud blijft, kun je er van op aan dat het stuk is of (intern) ergens een - vaak simpele - contact/stekker/breuk is.

Suc6 en laat weten hoe het verder gaat.

3 likes