Geen TV, Amino geeft netwerkfout en kan niet opstarten

TV stopte er mee, Fritzbox stroom uitgeschakeld, gewacht en opnieuw ingeschakeld. Amino box zonder stroom gezet, wederom aangesloten, Amino box start op, melding dat er naar ACS network wordt gezocht, daarna zwart beeld en melding dat er een Connection error is. Controle middels button [Settings] geeft aan dat de bedrade ethernet verbinding goed is. Maar beeld blijft zwart.
Dit verhaal geldt ook voor tweede Amino-box bij andere tv. Geen Robinson dus vanavond, tot “grote vreugde” van de familie…

Probleem opgelost.
Lokale dns-server was uitgevallen waar Fritzbox gebruik van maakt.

Helemaal niet opgelost! Ik heb het probleem dat door Ries werd gemeld ook al geruime tijd. Hopeloos. Je wordt eerst het bos ingestuurd met “check internet connection”, wat je braaf doet, dan blijkt dat de verbinding met het netwerk oké is, dan ga je maar resetten en komt de melding “Unable to connect to ACS”

Lokale dns-server gebruik ik niet meer. Helaas is het weer zover. “Unable to connect to ACS”. Op beide Amino-kastjes. Ondanks harde reset van een van de kastjes krijg ik geen mogelijkheid om de installatiestappen te doorlopen. Amino-kastje geeft aan dat ik op de menu-knop moet drukken om de netwerk instellingen te controleren. Echter als ik dat doe, kom ik in een vreemd menu waarin niets valt te controleren. Krijg opties, waaronder [Harddisk], die volgens mij niet in de Amino zit. Maar kan echt niets instellen.
Na verlaten van dit vreemde menu komt de Amino met de melding “Unable to connect ACS” en dat ik de technische support moet contacten.

Hoe krijg ik de Amino kastjes weer aan de praat? Heeft iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen?
(Gelukkig is het me gelukt om middels de TV app toch tv te kunnen kijken).

Heb je al de reset knop op de bodem geprobeert?

Wat ik ook meestal doe bij storing, even de reserve netwerk kabel uitrollen.
En direct aan de Fritzbox aansluiten.

Dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad, meerdere malen, de resetknop gebruikt (met paperclip) om te resetten, conform de aanwijzingen zoals door je gemeld.
Amino box zal ik met andere netwerkkabel direct aan de Fritzbox aansluiten. Die mogelijkheid heb ik nog niet geprobeerd.